Hoi,

het LCD display van mijn oude Dynatek 6080RS deed het amper meer. Dus ik dacht, na al die jaren, laat ik die eens proberen schoon te maken (zebrastripes en alle contactpunten). Ik was wat te lomp met het eruit halen van het LCD paneeltje, want die zit in zo'n plastic behuizing en nu heb ik een stukje van het LCD gebroken :( mooi dom.

Kan iemand achterhalen of er nog ergens een spare LCD scherm te vinden is? Ik kan zo gauw geen typenr oid vinden.

Ik kan op het type nummer geen foto vinden op internet. Als het een speciale LCD is met extra segmenten en symbolen, dan ben ik bang dat het over en uit is.

Mooie is dat je dan weer een modernere meter kan kopen en ze kosten tegenwoordig minder als vroeger.

Mja ik heb hetzelfde issue. Ik heb nog een protek die ik altijd gebruik, maar ik dacht ik ga deze in mn kar met automotive stoppen zodat ik een dedicated automotive multimeter heb :)

Ben er ook bang voor dat ik op zoek moet maar een beetke degelijke en betaalbare vervanger :( eigen domme schuld

Ha Ectholian,

Zoals @flash2b schrijft dat gaat niet lukken, leg hem apart misschien kom je eens een andere tegen waarvan de display bruikbaar is.
Ik denk overigens dat de hele sessie zonder succes geweest zou zijn LCD verouderd is UV venster dicht geslipt.....

Kijk eens naar Brymen der BR319s (Eleshop) dit is een multimeter voor automotive toepassing < € 150,- uit het hoofd.

Groet,
Henk.

Goede tip. Ik zat al te neuzen naar een klein mm400 / mm420 maar zal deze ook ter overweging nemen, dank je.