Paul Welther had gelijk: de rode draad zat op 7 van de iso stekker en de gele op 4, en dat moest dus net andersom zijn.
Ik snap nog steeds niet dat de radio gewoon werkte; de lekstroom is pas recent boven water gekomen nu de auto niet meer dagelijks wordt gebruikt.
Nu de bedrading is omgedraaid, is het sluipverbruik slechts 0,02 ampere, netjes dus.
Het nieuwe model kenwood heeft 0 sluipverbruik.
Iedereen bedankt voor het meedenken!

Netjes opgelost, bedankt voor de terugmelding!

Bedankt voor de terug melding. Ook weer opgelost.

Op zondag 29 december 2024 12:45:35 schreef Cor4411:

Ik snap nog steeds niet dat de radio gewoon werkte;

intern zal de radio die rode en gele deels samen gebruiken. dus mogelijks bleef die gewoon op spanning maar speelde niet meer omdat zijn hoofdvoeding weg was.

tussen merken en radios onderling worden de constante en geschakelde plus vaak gewisseld. daarom was dit ook veel eerder al vermeld geweest.
normaal staat er op elke radio het schema waar constant en geschakeld aangesloten zit, en dat moet je nameten op je din stekker.

Op zaterdag 28 december 2024 14:16:38 schreef ronny530:

170 mA per uur is niet echt bijster veel en zal een accu van bijvoorbeeld 45 Ah niet leeg trekken tenzij de accu op zijn eind is of de auto voor langere tijd gestald wordt.

170mA is GIGANTISCH voor een auto in rust.
zelf met een lekstroom van 50mA start je niet meer na 3weken. mijn autos staan vaak 3maand stil, is wel leuk als ze nog starten dan.
50mA constant is 1,2Ah per 24h.

als je loodaccu halfleeg is, ga je niet meer starten. dus een loodaccu van 45Ah, daar start je na 20dagen niet meer op met 50mA.

ik ging vroeger 1maand op reis naar china, we gingen met trein en vliegtuig. de auto staat dus +1maand aan station stil (wintertijd). er was er maar 1 die het haalde en dat was een golf van 1988.
de mini cooper van 2009 had er na 4weken genoeg van.
de mercedes van 2001 gingen de deuren zelf niet meer open na 3weken. uren achter gezocht. als je die uitschakelt is er 300mA lekstroom. na 30min zakt die naar 30mA. op een bepaalde tijd moet er toch nog ergens een ecu weer opstarten, maar heb die nooit gevonden. auto is naar africa vertrokken.

als ik meer dan 30mA lekstroom meet, gaan de zekeringen eruit tot ik de dader heb

Inderdaad of de min kabel van de accu loshalen als er bijv. bij Schiphol wordt geparkeerd. Doet je alarm en deuropener het niet meer. Wel sleutel meenemen!

170 mAh trekt de accu bij normaal gebruik van de auto niet leeg maar ik kon toen nog niet weten dat de auto niet meer dagelijks gebruikt werd.
Afijn de radio was toch verkeerd aangesloten en vraagsteller merkte dat pas op nadat de auto voor langere tijd niet gebruikt was.