Anoniem
Hallo. De afvoerpomp van mijn samsung WW70TA049AE. WW70TA049AE hapert. Er zit niks in het pomp etc nu wil ik hem laten repareren echter is de sticker met het typeplaatje helemaal niet meer leesbaar. Nu heb ik extra garantie afgesloten destijds bij bcc. Nu heeft een ander bedrijf de serviceplus polis overgenomen. Nu is mijn vraag of dit problemen gaat opleveren ivm sticker. Alvast bedankt en de beste wensen voor 2025
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Die typeplaatjes/serienummers verdwijnen niet spontaan, dus kans is dat ze willen weten waarom dat weg is...
Aan de hand van andere interne gegevens kunnen ze de leeftijd waarschijnlijk nog wel achterhalen.
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
De sticker achteraan is weg?
Het zal ook wel vh individu afhangen. Sommige doen rigide en andere collega's zullen daar niet om malen. Als type en adres klopt zal het wel meevallen.
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Op maandag 6 januari 2025 15:11:46 schreef Tomasj:
Nu is mijn vraag of dit problemen gaat opleveren ivm sticker. Alvast bedankt en de beste wensen voor 2025
Als je kan aantonen dat de machine dezelfde is als bedoeld in de garantie(serviceplus polis) dan is er weinig aan de hand.
Dus het serienummer van de machine is uniek en bepalend, daarmee wordt de machine aangeduid.
Anoniem
Hoi. Het enige rare is dat ik destijds een siemens wasmachine had en toen die defect ging vervangen door een samsung. Ik heb daar ook geen bon van. Toen ik bcc vroeg om de bon destijds zeiden ze dat ik de bon van de siemens moest bewaren
@Tomasj,
Je staat zeer zwak, wat smd al opmerkte.
Wat staat er in de serviceplus polis? Kan je een koppeling maken met de nieuwe Samsung? Heb je een aankoopbon en/of reparatiebon waar je Samsung genoemd wordt? Of wordt je Samsung genoemd in de polis?
Zijn er aantekeningen gemaakt op de Siemens-bon?
Anoniem
Ik heb gister gebelt met harmony ivm wasmachine. Heb uitgelegd dat het een omruiling betreft maar was helemaal geen probleem. Het probleem wat ik sinds een tijdje heb is dat de machine tijdens wassen opeens uitvalt of vanzelf op pauze gaat. Het schijnt dat samsung wasmachines hier vaker last van hebben
Uitvallen en op pauze gaan is niet de pomp, maar de motor electronica as usual.. geen foutmelding..
Als de pomp stopt geeft machine knipperend SE op scherm...
Nou ja, coulante leverancier!!
Anoniem
Daar ben ik weer. Het wordt toch een nieuwe machine. Ze doen toch moeilijk opeens…. Het wordt de WM14N208NL van siemens. Iemand ervaring mee? Zijn er bekende problemen oid ?
IJzerhersteller
Een supertweeter heeft altijd 0% vervorming. In de meterkast heb ik audiofiele gouden zekeringen op de wasmachine groep. Eerst hoorde ik nauwelijks verschil. maar na 100 uur inspelen, FANTASTISCH!
Deze machine is (nog) niet getest door de Consumentenbond. In het algemeen scoren Siemens/Bosch machines goed.
EricN
Consumentenmagazines vinden best hun nut als kachelaanmaakmateriaal. Ik lees er helaas telkens de grootste onzin in.
Om nu al enige epidemieën te kunnen voorspellen is mss wat vroeg maar dit model is wel al zeer veel verkocht zonder negatieve feedback. Hopelijk blijft het zo anders gaat de werkzekerheid in werkdruk veranderen.
De meeste samsungs zijn wel herstelbaar maar er kruipt wel wat energie in. Smurrie peuteren, solderen en klaar.
[Bericht gewijzigd door EricN op (15%)]
Op dinsdag 21 januari 2025 19:30:01 schreef EricN:
Consumentenmagazines vinden best hun nut als kachelaanmaakmateriaal. Ik lees er helaas telkens de grootste onzin in.
Ze testen niet op repareerbaarheid en betrouwbaarheid. De groenste wasmachine is altijd de beste koop, ook als hij na twee jaar van ellende in tienduizend stukjes uitelkaar valt.
Dat idee heb ik ook... Nog rustig uitgedrukt.
Net als met auto's.
Op dit moment heeft VolksWagen (maar ook anderen) een motor met zogenaamde wet-belt technology op de markt gebracht.
De distributieriem en de oliepompaandrijving zijn een of beiden van rubber die IN de motor IN de hete olie loopt.
Daarmee kunnen ze jouw elk jaar 20 liter brandstof besparen.
Daarmee hebben ze de zuinigste motor gemaakt tov conventionele technologie.
De riemen lossen op in de hete olie, waardoor de motor compleet in puin loopt. Oliedruk valt weg of de kleppen rammen kapot of verliezen hun timing.
Je MOET nu bij een grote beurt 1/3 van de motor slopen, de olie af laten lopen, en dan alle riemen vervangen.
Dit kost ongeveer 1200 euro.
Dat duurzame gezeik is 3000% doorgeschoten. Mafkezen zijn het.
Als je een nieuwe of gebruikte auto gaat kopen op diesel gas of benzine raad ik je ten zeerste aan om die wet-belt motorblokken te vermijden...
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
Op woensdag 22 januari 2025 20:07:44 schreef hobby-ist:
Dat idee heb ik ook... Nog rustig uitgedrukt.Net als met auto's.
Op dit moment heeft VolksWagen (maar ook anderen) een motor met zogenaamde wet-belt technology op de markt gebracht.
De distributieriem en de oliepompaandrijving zijn een of beiden van rubber die IN de motor IN de hete olie loopt.
Daarmee hebben ze de zuinigste motor gemaakt tov conventionele technologie.De riemen lossen op in de hete olie, waardoor de motor compleet in puin loopt. Oliedruk valt weg of de kleppen rammen kapot of verliezen hun timing.
Je MOET nu bij een grote beurt 1/3 van de motor slopen, de olie af laten lopen, en dan alle riemen vervangen.
Dit kost ongeveer 1200 euro.Dat duurzame gezeik is 3000% doorgeschoten. Mafkezen zijn het.
Als je een nieuwe of gebruikte auto gaat kopen op diesel gas of benzine raad ik je ten zeerste aan om die wet-belt motorblokken te vermijden...
hoor bij de garage dat die oplossende snaren in de olie idd een hekel punt zijn momenteel. sowiso zijn er bij veel merken na aankoop vaker problemen waar ze het liefste de klant nog voor laten betalen ook. dat start stop is ook 1 grote ellende met accu's die te snel opgeven, ook weer puur zo'n emissie verminder trucje. de adblue tank die voor de 100K al vervangen kan worden, verre van zeldzaam. alles word te goedkoop gebouwd, stekkerverbindingen zonder dichtingen waar oxidatie in komt enz.
EricN
Tja. Totaal off topic maar onze auto zijn we het laatste aan het uit persen. Een tip waar ik dit soort info kan vinden? Is er een circuitsonline voor auto's? Maw, wat moet een mens nu nog kopen? Diesel heeft af gedaan. Toyota is niet meer wat het geweest is. VW staat onderaan de lijst... Lada dan maar?
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Lada produceert op het moment denk ik alleen een paar Chinese ontwerpen in licentie en die zullen wel niet aan de eisen van hier voldoen.
Als ik nu een nieuwe personenwagen zou moeten kopen, zou het een Mazda worden.
Op woensdag 22 januari 2025 21:48:08 schreef EricN:
Lada dan maar?
Die moet je kopen!
Tenminste de versie toen Rusland nog communistisch was. Daar kreeg je een gereedschapkist bij. Dan kon je tenminste onderweg zelf je auto repareren als je panne had. Je had dus geen ANWB nodig. Zo'n auto kan wel 100 jaar mee. Dat is tenminste milieuvriendelijk.
Op woensdag 22 januari 2025 21:11:07 schreef testman:
dat start stop is ook 1 grote ellende met accu's die te snel opgeven, ook weer puur zo'n emissie verminder trucje.
Mijn auto heeft dat ook, maar die heeft een knopje om dat uit te schakelen. Mbv een houtschroefje heb ik dat knopje vastgezet in permanente ingedrukte positie. Geen last meer van start-stop. Vlak voor de APK-keuring haal ik het schroefje weg en alles werkt weer als vanouds.
[Bericht gewijzigd door ohm pi op (38%)]
Op woensdag 22 januari 2025 20:07:44 schreef hobby-ist:
Dat idee heb ik ook... Nog rustig uitgedrukt.Net als met auto's.
Daarmee hebben ze de zuinigste motor gemaakt tov conventionele technologie.De riemen lossen op in de hete olie, waardoor de motor compleet in puin loopt. Oliedruk valt weg of de kleppen rammen kapot of verliezen hun timing.
Dit kost ongeveer 1200 euro.In welke modellen zit deze motor, bouwjaar, motorcode?
Dat duurzame gezeik is 3000% doorgeschoten. Mafkezen zijn het.
In welke modellen zit deze motor, bouwjaar, motorcode?
Ook niiet voldoende getest geweest zeker?
Op woensdag 22 januari 2025 21:48:08 schreef EricN:
Tja. Totaal off topic maar onze auto zijn we het laatste aan het uit persen. Een tip waar ik dit soort info kan vinden? Is er een circuitsonline voor auto's? Maw, wat moet een mens nu nog kopen? Diesel heeft af gedaan. Toyota is niet meer wat het geweest is. VW staat onderaan de lijst... Lada dan maar?
Problemcar.nl. De CO voor auto's
Mijn Mazda garage geeft aan dat Mazda GEEN wet belt technologie gebruikt.
Ik verwacht dat er een run op Mazda gaat komen.
VW en Ford hebben de wet-belt-technology in bijna al hun motoren zitten.
Tenzij zij hier binnen nu en 2 jaar vanaf stappen verwacht ik dat deze merken ten onder zullen gaan. Van het formaat Lehman-Brothers...
Op donderdag 23 januari 2025 06:37:39 schreef fabrice:
[...]
In welke modellen zit deze motor, bouwjaar, motorcode?
Ook niiet voldoende getest geweest zeker?
Met testen heeft dit weinig te maken.
Het toepassen van rubberen riemen (die bewegen omdat ze ronddraaien) in bijna kokende olie is een gigantisch slecht idee, TENZIJ je als klant het geen probleem vind om elke 40.000-50.000 km de motor compleet laat uitbouwen uit de auto om deze voor 1/3 te laten reviseren a 1200 euro.
De dealer verdient dan goed aan je.
Mijn garagist (MAZDA) gaf aan dat ze niet blij waren met de wet-belt technology bij hun concurrenten, omdat dat de autobranche een slechte reputatie gaf.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Het rare is dat Peulantis, VW en Ford gewoon hadden kunnen leren van het verleden van Ford. Ford was er vrij vroeg mee en daar werkte het niet betrouwbaar (in de 1.8D die ueberhaupt nooit betrouwbaar geweest is). In geval van Peulantis ben ik ook teleurgesteld dat FIAT niet concernbreed is aangesteld om de motoren te ontwikkelen. Die hebben erg veel ervaring met kleine motoren en niet te veel geblunderd in het verleden (1.3 JTD ketting is de enige distributiegerelateerde fout die ik me zo kan bedenken en daar is een verbeterd setje voor dacht ik).
Overigens heb ik begrepen dat het probleem van de natte riemen vooral zit in de (onvermijdelijke) vervuiling van de olie. Tegen de voorgeschreven olie zelf, zouden ze redelijk bestand zijn. Wellicht kun je het dure onderhoud wat uitstellen door minimaal elke 10.000km of minimaal eens per jaar je olie te verversen, net als vroeger - en vooral ook de motor goed warmrijden zodat benzineresten uit de olie kunnen verdampen. LPG-rijders zouden hier wel eens zwaar in het voordeel kunnen zijn.