Hallo Vraag en Raaf,
jaaaa nou ik ben helaas ver hoor! PC Bril heb ik maar moet echt wel vergrootglas gebruiken.
Zo’n ding op mij kop met van die vergrootglaasjes was laatst het allerbeste.
https://www.amazon.nl/Hoofdband-Vergrootglas-Juwelier-Reparatie-Ambach…
Ongeveer zo iets, Schrijf ik huilend moet ik zeggen! Suiker sloopt alles!
VrGr Rob
Dat is minder als ziekte je beperkt in doen en laten. Je zou (als je het leuk vind) eens kunnen kijken of een koekblik een kooi van Faraday is. Volgens Sine werkt een telefoontje in een koekblik en kan je die bellen. Mooi experiment! En als er een soldeerijzer aan te pas moet komen is het ook nog eens on topic.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Heb ik ooit geprobeerd. Een telefoon in een metalen peperkoek doos. Ik kon hem nog steeds bellen. Pas toen ik er alu folie omheen draaide lukte het niet meer.
Dat is het makke van die dozen ze zijn niet HF dicht doordat er plastic rommel als versiering omheen zit! Ik heb HF dichte dingen gebouwd model UHF TV tuner en die dingen gaven geen krimp. Dat is ijzer van 1-2mm dik en een blikken deksel erop wat een stuk dunner is. (0.3mm?)
Ik ga straks even naar de Estafette kringloop om een net koekblik te scoren!
Zo'n Airtag ook maar eens testen die reageren op Bluetooth signalen van telefoontjes in de buurt en die zitten tussen 2.4 and 2.483 GHz.