sinds kort werken de toetsen niet meer, en kan ik de box enkel openen met de trekkoord. Een reset, met dat knopje onderaan, geeft géén resultaat. het led-lampje op de printplaat, onder de bodemplaat knippert wel. Ik verving de batterij met een gelijkaardig exemplaar, heb die een nacht lang opgeladen, maar nog altijd géén resultaat ! En nu???

Huh, zou u wat kunnen uitweiden over 'de toetsen', 'het trekkoord', 'knopje', wat een Parcelhomeis, etc.
Ik snap dat dit ding voor u gesneden koek is, maar ik (in ieder geval) snap er geen hout van.

het gaat hier over:

Parcelhome, elektronische brievenbus

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (51%)]

leuk ding :) maar geen idee hoe het werkt,misschien resetten nadat de batterij vervangen is?

Op dinsdag 18 februari 2025 12:56:39 schreef angliadeluxe:
... En nu???

Naar de leverancier van het product, c.q. de dienst. Dat is het eerste aanspreekpunt.

Ziet er een geweldig ding uit :)
Lees de reviews.
https://nl-be.trustpilot.com/review/parcelhome.com

Ik begrijp het idee ook niet: een beveilgde brievenbus waar iedereen van de pakjesdiensten in kan?

Mooie beveiliging.

Wat er mis kan zijn, daar zal waarschijnlijk niemand hier een oplossing voor hebben (of 1 iemand moet ook zo'n ding hebben)

Groetjes

het bedrijf bestaat niet meer... :(

ik heb twee zulke gezien in mijn gemeente, en heb dezelfde vraag gesteld in regionale faceboekgroepen

[Bericht gewijzigd door angliadeluxe op (60%)]

‘T staat buiten, er zal vast ergens regenwater in gekomen zijn ofzo. Dus als je dat aandurft: demonteren, schoonmaken, en weer in elkaar zetten. Of als het er echt kapot uit ziet, hier even wat foto’s plaatsen om te kijken of er onderdelen te vervangen zijn. Stuk is ‘ie al.

Tenzij er niks echt defect is, maar er een clouddienst aan hangt en het bedrijf daarachter besloten heeft dat ze willen dat je een nieuwe koopt, al dan niet door zelf gestopt te zijn met bestaan. Dan koop je braaf een nieuwe zoals dat een welopgevoed consument betaamd, en klaagt vooral niet over die geweldige clouddiensten die al die tijd trouw al je gegevens verhandelen met geselecteerde derden. Dat je een ander merk kiest zonder clouddienst is optioneel.

Er is een trekkoordje om het ding te openen, waartoe dient dan dat toetsenbord, elektronika en al de andere "bazaar" dan?

Weer zo'n geval van high tech oplichting.

trekkoortje is onderaan verborgen achter een plaatje, dat je enkel kan openschroeven met het meegeleverde tool (driehoekvormige schroevendraaier)

Op dinsdag 18 februari 2025 13:31:23 schreef eSe:
Lees de reviews.
Ik begrijp het idee ook niet: een beveilgde brievenbus waar iedereen van de pakjesdiensten in kan?

Zo, die reviews laten maar weinig oplossingen over. Eigenlijk maar één :-(

Een pakketbus kan je wel pakketje in gooien maar niet meer uithalen, dat doe je met een sleutel. Heel handig.

Maar als je daar zo'n grote doos moet ingooien (zoals op de foto) is het gat groot genoeg om er ook wat uit te halen.
Denk ik dan.

Of ben ik nu weer dom? :)

Als ik de reviews op Trustpoilot lees, begrijp ik best dat die firma niet meer bestaat (en terecht ! )

Ze hebben of één malig hun slag geslagen, of zoveel narigheid gehad dat ze gestopt zijn of failliet of ze zijn de bak in gedraaid.

8)7

De enige manier dit mogelijk op te lossen is het ding open maken en dan de gebruikelijke reparatie stappen uitvoeren.

Op dinsdag 18 februari 2025 16:34:35 schreef eSe:
Maar als je daar zo'n grote doos moet ingooien (zoals op de foto) is het gat groot genoeg om er ook wat uit te halen.
Denk ik dan.

Of ben ik nu weer dom? :)

Een normale vrijstaande pakketbus heeft een klep waar de doos op gezet word. Na sluiten valt de doos in een grote ruimte er onder. Je kunt er dan nooit meer bij zonder sleutel. Werkt prima.
Er zijn er ook met achter uitname voor muurmontage. Dan kun je via een opening in de muur de bus legen.
Een zonder al die pruts elektronica maar wel solide met een gewoon slot kost ook al gauw 400 euro of meer.

Begrijp ik, maar ik doelde op het spul in de foto.

..

[Bericht gewijzigd door Anoniem op (100%)]

Dat klinkt goed! Dit soort oplossingen voor producten die afhankelijk zijn van gestopte digitale diensten zullen we de komende jaren steeds vaker zien naarmate er meer bedrijven mee stoppen of failliet gaan zonder over open oplossingen na te hebben gedacht.

Zou je de oplossing ook hier op het forum willen delen? Als je dat niet wilt, kunnen mensen je mailen als je je mailadres zichtbaar maakt in je profiel.

nee

[Bericht gewijzigd door Anoniem op (96%)]

Ik heb ook zo'n brievenbus. Bij mij werkte ook niks meer tijdje terug, in de winter laad de batterij minder goed op. Heb hem toen opgeladen met de bijgeleverde adapter, later werkte alles weer.
Ik gebruik de brievenbus nog steeds. Jammer dat het bedrijf failliet is gegaan.

Op dinsdag 18 februari 2025 12:56:39 schreef angliadeluxe:
sinds kort werken de toetsen niet meer, en kan ik de box enkel openen met de trekkoord. Een reset, met dat knopje onderaan, geeft géén resultaat. het led-lampje op de printplaat, onder de bodemplaat knippert wel. Ik verving de batterij met een gelijkaardig exemplaar, heb die een nacht lang opgeladen, maar nog altijd géén resultaat ! En nu???

in de winter krijgt de box minder laadstroom, waardoor ineens toetsenbord niet meer werkt, bij mij heb ik dit kunnen oplossen door met de bijgeleverde adapter de box tijdje op te laden. Op dit moment werkt de box bij mij nog steeds met de ingestelde codes.
Maar mocht de brievenbus het ooit begeven dan vervang ik hem voor een ander exemplaar, of ik kijk of ik zelf iets erin kan bouwen om hem te bedienen.

Op dinsdag 18 februari 2025 13:31:23 schreef eSe:
..

..

Op dinsdag 18 februari 2025 17:13:22 schreef GJ_:
[...]Een normale vrijstaande pakketbus heeft een klep waar de doos op gezet word. Na sluiten valt de doos in een grote ruimte er onder. Je kunt er dan nooit meer bij zonder sleutel. Werkt prima.
..

Je kan wat praktische eerlijkheid toevoegen aan de oplossing.

Een aantal buren hebben zoiets. Iedereen kan via een site/app nieuwe pincodes aanvragen. Bijvoorbeeld een vaste voor PostNL en een tijdelijke voor een DPD bezorging. Ik zou dan geen doosje met 'Rolex' of 'Iphone' erop of erin laten bezorgen, maar voor wat spullen tot een bepaald bedrag durf ik die paar bezorgers en buren wel te vertrouwen.

Ik ken een paar pakketpunten waar je zelf (in de winkel) mag scannen. Dat is geen 100% zekerheid. Je kan je 'Rolex' scannen en niet in de kar leggen of iemand die (doet alsof hij) wat retourt kan ook weer een pakketje pakken en meenemen.

[quote]Op dinsdag 18 februari 2025 14:07:01 schreef angliadeluxe:
trekkoortje is onderaan verborgen achter een plaatje, dat je enkel kan openschroeven met het meegeleverde tool (driehoekvormige schroevendraaier)[/quote]Iedereen heeft driehoekvormige schroevendraaiers in alle maten. Kan je soms gewoon kopen bij de Action, Aldi of Lidl en altijd bij een goede gereedschapwinkel. En uiteraard weet iedereen dat er een luikje onder je brievenbus zit. Dat heb je zelf op internet gezet.

.
Ik ben in een stokoude koeienvlaai getrapt :(

Op zaterdag 5 april 2025 13:10:52 schreef maartenbakker:
Zou je de oplossing ook hier op het forum willen delen? Als je dat niet wilt, kunnen mensen je mailen als je je mailadres zichtbaar maakt in je profiel.

Dat gaat niet. 'Anoniem' heette vroeger Grote Dikken. Oudgedienden moeten die naam wel herkennen. Ik mis hem (of haar). Snif, snif.

Iedereen die zijn account weggegooid heeft heet toch nu Anoniem? Je weet dus nooit wie het was.