Op donderdag 27 februari 2025 23:03:31 schreef benleentje:

Er zijn meerdere regels hier van toepassing.
De technische kant is die van het aftakken van een 3 fase kabel en dat je daar op zo een groep meerdere WCD's mag plaatsen. Dat mag, maar of dat ook met een perilex mag weet ik verder niet.

Een andere regel is dat elk apparaat met een vermogen boven de 2000W op een eigen groep moet.

bij mij thuis is de over afgetakt op de perilex, en heb er geen opmerking van gezien.
nuja, als ze de apparaten niet demonteren, zie je het ook niet. enkel het feit dat er in de zekeringkast nergens een groep van 'oven' bestaat.

in mijn loods zijn verschillende CEE form stekkers doorgelust. denk een stuk op 6 per groep. zowel de 16A als de 32A versie. veel vermogen zit er natuurlijk ook niet op. een compressor, een bandenapparaat en een draaibank. denk dat geenenkele boven de 1000W uitkomt.
er is ook geen opmerking over geweest. in de loods staan er dus minstens 15 van de CEE form stekkers en de zekeringkast had 6groepen

ik weet nu dus ook niet als ze bij een keuring van een woning ook de andere gebouwen meekeuren (loods, tuinhuis, garagebox). zal ik te weten komen als ik binnenkort laat keuren