Goedemiddag,
Ben bezig met een Siemens logo. De situatie is als volgt:
Ik heb een bedrijfsunit. Nu Wil ik boven een roldeur een lamp plaatsen, deze is dimbaar met dali protocol.
Nu wil ik het als volgt hardwarematig maken. Signaal komt vanaf een 230V pir, signaal verwerkt de siemens logo, de siemens logo geeft dan in 5 seconden een signaal van 0 naar 10 V analoog output. En dan houdt de logo de 10 V 10 minuten vast, als erna geen beweging meer is gedetecteerd gaat hij weer uit.
En dan zit er vanaf de 0-10 V output een 0-10 V naar dali converter op din rail gemonteerd.
Dus auto rijdt aan, lamp gaat geleidelijk aan, en brandt 10 minuten, en daarna uit.
Het is misschien omslachtig, kan allemaal simpel met een lamp met pir of direct, maar ik wil het zo maken omdat ik van plan ben de hele unit te voorzien van de logo techniek.
Kan iemand mij helpen met het maken van een programma voor de lamp ? Of ik ieder geval een manier om een analoog output in 5 seconde naar 10 V te laten gaan ?
Met vriendelijke groeten,
Sven
Zie hieronder het voorbeeld wat ik op het forum ben tegengekomen om het op te lossen. Nu is mijn vraag: Ik wil het in 5 seconden naar de 10V hebben. Maar hoe kan ik dit doen?
ALs ik een amplifier gebruik van versterkingsfactor 1 dan is de max waarde 1000. Wanneer ik versterkingsfactor 2 gebruik is de max waarde 2000. Dus de schaal veranderd alleen maar. Maar ik wil dat hij sneller telt zodat hij in 5 secondes die max waarde bereikt.
Toeternietoe
Dubbelgeïsoleerd
Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)
Er zijn talloze oplossingen.
De meest simpele is een Analog Ramp te gebruiken.
Iets ingewikkelder kan ook, neem een pulsgever en een teller.
De beide oplossingen staan in de bijlage.
Denk eraan dat je analoge uitgang "aangestuurd" word door een 0 - 1000 signaal.
0 naar de analoge uitgang geeft 0 volt.
1000 (of meer) geeft 10 Volt aan de uitgang, en nooit meer.
ah, super bedankt voor de snelle reactie.
Ergens in het midden van nederland brandt volgende week een lamp boven een roldeur geleidelijk aan dankzij uw hulp....
Toeternietoe
Dubbelgeïsoleerd
Daar waar een schakeling rookt, vloeit de meeste stroom (1e hoofdwet van Toeternietoe)
Op zondag 9 maart 2025 18:37:38 schreef SvenTech:in het midden van Nederland brandt volgende week een lamp
Lunteren? Dan kom ik kijken….