Sharp LC-60LE635E
Lijkt onafhankelijk te zijn van de bron en is zeer duidelijk wanneer er geen input is (donker scherm met scherpe blauwe lijn). Lijkt (precies?) in het midden te zitten.

Als ik erop google is het merendeel van de antwoorden: scherm stuk. Maar dit filmpje(reddit link) doet toch vermoeden dat het een mechanisch-elektrisch verbindingsprobleem is...

Televisie overgenomen bij een flinke opruiming (samen met meerdere schermen maar dit is de grootste), allemaal zonder poot. Ik wil liefst het probleem oplossen voordat ik de provisorische poot erop schroef omdat daarna de achterwand eraf halen een stuk arbeidsintensiever wordt. Op bijgaande foto lijkt het probleem bijna acceptabel, helemaal als ik 'm als gamescherm zou gebruiken (Switch, oude Xbox en WII)

Ik heb nog niet op de rand zitten drukken om te zien of het weg te krijgen is (ook online iemand die een klem voor het bij elkaar houden van een stapel papier heeft gebruikt wat jaren goed ging).

Ik heb dat probleem ooit gehad bij een Samsung TV die onder vochtige omstandigheden opgeslagen was geweest. Na verloop van tijd (gebruik binnen) werd de streep steeds minder opvallend, en is uiteindelijk volledig verdwenen. Nooit meer teruggekomen. Soms is het geluk met de domme ;)

Met een beetje geluk kan het bij u dus ook een vochtprobleem zijn in het scherm. Het drogen ging in mijn geval wel zeer langzaam (een paar weken), maar de langzame verbetering was onmiskenbaar.

het is in ieder geval een probleem met scherm, COF, aanhechting OID. Met wat druk uitoefenen op aanhechting kan het weggaan, maar vrees het ergste..

Druk uitoefenen help verder niet en lijn is 2cm naast het midden. Ga 'm nu openen en alle flatcables naar het scherm nakijken.

Edit: flatcables zijn allemaal netjes, voor alle zekerheid 'reseated', kreeg de blauwe lijn niet weg. Twee flatcables gaan naar een tussenprint en 4 stuks gaan onder het scherm. Deze 4 kan ik niet verder volgen zonder het hele scherm los te halen.

Misschien kan ie nog even als game-scherm dienen, zoals volgens mij al gezegd is de lijn veel duidelijker zonder input dan met een input.

[Bericht gewijzigd door r-p op (16%)]