Gairngorms
Vr. Gr. Jan van Duren
Goedemorgen,
Ik heb op vraag en aanbod een micronta transistor tester te koop staan.
Is dit apparaat vandaag de dag nog relevant of kan het naar de kringloop oid.
Gr
Jan
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Ik vindt het iets voor verzamelaars. Voor het gevraagde bedrag (15€) koop je ook een Chinese componenten tester die veel meer kan. Waar mee ik uiteraard niet zeg dat je de prijs nog verder moet verlagen.
De kringloop vraagt er waarschijnlijk maar 5€ voor. Ik kocht er onlangs Gedore steeksleutels voor 1€ per stuk...
[Bericht gewijzigd door Roland van Leusden op (21%)]
Is pure Tandy nostalgie maar prima tester vanwege het testen in oscillatorcircuit en Ib regeling.
Heeft hier wel eens een transistor eruit gehaald waar de oscillator afsloeg bij 1 welbepaalde Ib instelling.
Enkele jaren terug dezelfde (met neonlampje) en zijn opvolger (met ledje) samen voor een habbekrats meegegeven aan de koper van mijn Kyoritsu FET-VOM K200.
Het bod hiervoor liet dat ruimschoots toe... 
nonius
set SCE to AUX.
Ik kocht er onlangs Gedore steeksleutels voor 1€ per stuk...
Hopelijk was het 'Gedore made in Germany' en niet 'Gedore made in India'.
Roland van Leusden
It's the rule that you live by and die for It's the one thing you can't deny Even though you don't know what the price is. It is justified.
Gedore made in Germany idd, de kringloop heeft ook een ontruim tak waarbij ze voor een paar honderd € huizen leeghalen en bezem schoon opleveren. Veel nabestaanden maken gebruik van deze service zodat ze snel kunnen verkopen voor de hoofdprijs. Ik heb de afgelopen jaren ook al het nodige kwaliteitsgereedschap voor weinig kunnen kopen.
Hij vult sinds vandaag mijn voorraad oude / antieke meetapparatuur aan 
Hij is werkelijk als nieuw in het originele doosje.
Leuke aanwinst en inderdaad nostalgie.