Hallo, sinds 2 weken heb ik een Oled Philips tv aangeschaft. Met Ambilight. Die heb ik uitgeschakeld. Echter wanneer ik de tv uitzet gaat de Ambilight vanzelf aan. Door een paar keer op de afstandsbediening te drukken blijft het uiteindelijk uit. Lijkt me niet de bedoeling. Hoe kan ik dit verhelpen?
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Gaat Ambilight na opstarten wel gewoon uit?
Er zijn vele settings voor Ambilight en opstarten, ik zou die allemaal even nalopen...
Op donderdag 8 mei 2025 12:40:38 schreef Arco:
Gaat Ambilight na opstarten wel gewoon uit?
Er zijn vele settings voor Ambilight en opstarten, ik zou die allemaal even nalopen...
Wanneer ik de tv aanzet heb ik geen Ambilight. Staat uit.
Op donderdag 8 mei 2025 12:38:49 schreef bprosman:
Voor zover ik weet zit dat gewoon in de Ambilight instellingen (is een aparte menu optie).
Bedankt, ik ga het opzoeken
Begin eens met het model nummer te vermelden, niet alle tv's zijn hetzelfde.
Ik heb wel een vermoeden maar zie graag vooraf om welk model het gaat.
Ow ja, een Qled zal het niet zijn want die heeft Philips niet.
[Bericht gewijzigd door william1967 op (18%)]
Op donderdag 8 mei 2025 21:03:52 schreef william1967:
Begin eens met het model nummer te vermelden, niet alle tv's zijn hetzelfde.
Ik heb wel een vermoeden maar zie graag vooraf om welk model het gaat.Ow ja, een Qled zal het niet zijn want die heeft Philips niet.
Oeps, inderdaad een Oled 55oled759”4k uhd
Zit er misschien wat Philips HUE activiteit in de weg? Ik heb vernomen dat je die tv's kan besturen met HUE of HUE lampen met die TV's..
Maar, waarom koop je een tv met ambilight, als je dat niet wil gebruiken ?
Het is heel simpel om een tv aan te schaffen waar die functionaliteit niet op zit. gewoon een niet-philips tv kopen
Op vrijdag 9 mei 2025 23:01:47 schreef Knustelsmurf:
Maar, waarom koop je een tv met ambilight, als je dat niet wil gebruiken ?
Het is heel simpel om een tv aan te schaffen waar die functionaliteit niet op zit. gewoon een niet-philips tv kopen
Ik wil wel de mogelijkheid hebben om de Ambilight wel te gebruiken wanneer ik wil.
Een simpel gevalletje van RTFM!!
Lounge Light
Met de Lounge Light-modus van uw TV kunt u Ambilight inschakelen wanneer de TV op stand-by staat. Zo kunt u uw kamer verlichten met Ambilight.Lounge Light-modus inschakelen
Hoofdmenu > Instellingen > Ambilight > Lounge Light > Automatisch starten bij stand-by. Schakel deze optie in om de Lounge Light-modus teactiveren wanneer de TV in stand-by staat.
Op zaterdag 10 mei 2025 14:37:09 schreef william1967:
Een simpel gevalletje van RTFM!!Lounge Light
Met de Lounge Light-modus van uw TV kunt u Ambilight inschakelen wanneer de TV op stand-by staat. Zo kunt u uw kamer verlichten met Ambilight.Lounge Light-modus inschakelen
Hoofdmenu > Instellingen > Ambilight > Lounge Light > Automatisch starten bij stand-by. Schakel deze optie in om de Lounge Light-modus teactiveren wanneer de TV in stand-by staat.
William, je hebt me uitstekend geholpen. Het is gelukt! Hartelijk dank.