Is RDS/TMC gestopt met uitzenden op de FM band? Er liggen hier twee snoertjes met een Tomtom ontvanger maar de Tomtom's blijven bezig met zoeken naar zenders.
buckfast_beekeeper
Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Even uit het hoofd, RadioDataSystem en TrafficMovementControl TrafficMessageChannel (bron https://nl.wikipedia.org/wiki/Traffic_Message_Channel ).
Het eerste is data dat wordt meegezonden met het FM signaal. Dat laat onder andere toe om een bepaalde radio te blijven volgen van Harlingen tot Perkpolder. De naam van het station wordt ook weergegeven. Waar je in het iets verdere verleden om de x kilometer een andere zender moest zoeken en alleen de frequentie werd getoond. Ook bijvoorbeeld de gedraaide nummers en artiesten kunnen op het display worden meegegeven.
Het 2de de verkeersinformatie waarmee onder andere je GPS je kan omleiden voor een ongeval. Of een melding bij een spookrijder.
Je radio en of GPS moesten wel in staat zijn de signalen te decoderen. Het signaal bleef ook gewoon compatibel met oudere radio's.
Ik vermoed dat dit zal stoppen samen met de FM uitzendingen.
buckfast_beekeeper
Van Lambiek wordt goede geuze gemaakt.
Kan de zenderlijst niet aangepast worden? Mogelijk zijn de juiste frequenties niet meer aanwezig of zijn deze overgeschakeld naar DAB(+). Is het een aparte TMC ontvanger (had ik in het verleden) dan kan deze misschien gewisseld worden voor een DAB(+). Ik ken het huidige TomTom gamma niet meer. GPS in de wagen (ook niet zalig makend wegens geen TomTom kaarten meer beschikbaar na 2022 en minder mogelijkheden). TomTom heeft me ook teleurgesteld met hun sportwatch. Na enkele maanden de service stop gezet.
Volgende GPS zal een Garmin Camper worden.
Krijg dit scherm bij handmatig zoeken, maar ooit werkte het goed bij aansluiten. Een minuutje wachten en de TMC ontvanger was gelocked.
Ik gebruik 92% Carplay en Tomtom Go in de Beemer. Maar ook andere diensten voor de verandering zoals Google Maps, Kaarten, Waze, ANWB ect. En die eigen merkgebonden navigatie die waardeloze kaarten van Here (ex-Nokia) gebruikt. Leuk als je een cafe in Ronda wil opzoeken (not)
Als ik het goed heb zitten er bij stations als 538 en Skyradio een gratis TMC signaal van de ANWB. Ik durf niet meer exact te zeggen welke zenders het zijn.
https://simacan.com/cases/anwb-traffic-information/
De beide TT kassies worden morgen getest of het dan werkt met handmatige invoer van een FM frequentie..tbc
Geen succes met beide kastjes dan maar eens aan de computer hangen met het prog TT Home cq. TT Mydrive connect.