Oude poort afstandsbediening inleren in "iets" anders. Iemand suggesties?

Om even het onderwerp te verduidelijken...

Bij mijn ouders bevinden zich twee elektrische poorten die dmv afstandsbediening kunnen geopend worden. Die afstandsbediening/ontvanger combo is iets erg oud ( jaartje of 20) en was zo'n ding waarvan je zowel op de afstandsbediening als ontvanger de dip-switches moest juist zetten zodat ze communiceren met elkaar. Het is een twee kanaals afstandsbediening.

Mijn vorige auto had een ingebouwd systeem zodat je het bewuste RF kanaal van die afstandsbediening kon inleren en toewijzen aan een van de 3 beschikbare presets hiervoor.
Koppelmodus open zetten, de gewenste knop van de originele afstandsbediening ingedrukt houden tot de 4 knipperlichten even knipperen en het ding was ingesteld. Werkte tien jaar prima.

De auto is inmiddels ingeruild voor een andere die dat systeem niet meer heeft. Het bedrijf dat destijds die afstandsbedieningen leverde is al jaren failliet en mijn ouders hebben zo'n twee afstandsbedieningen in gebruik die ze uiteraard niet kunnen missen.

Ik kan me goed voorstellen dat een of andere Chinees op Ali wel een afstandsbediening in de aanbieding heeft waar je dat inleren ook mee kan.
Zijn er hier leden die daar ervaring mee hebben welke echt goed werkend is?
Het nadeel van Ali is natuurlijk dat er 100.000 aanbiedingen zijn en er slechts 500 goed werken.

Ik kan dus maar eerst even polsen naar ervaringen...

tnx

heb je soms merk en type van de installatie op de poort of foto van de AB

https://www.zenderservice.be/products/nice-flo-afstandsbediening?pr_pr…

[Bericht gewijzigd door Guy.v2 op (53%)]

Compatibiliteit hang af van de band, frequentie, modulatie, gebruikt protocol, rolling code of niet, enz...
Er zijn honderden verschillende...

hier hebben ze vervangers voor oude handzenders.. https://www.garagehandzender.nl/assortiment/

heb dit ook eens gehad een jaar of 20 terug, toen een stapel van die ouwe ab's op marktplaats gekocht van een VVE die waren overgestapt..

Al zeker hartelijk bedankt voor de links. Mijn ouders zijn binnenkort een weekje met vakantie, dan heb ik zo'n AB hier en bekijk ik het merk alvast.

Ik wil nog wel eens teruggrijpen naar het verhaal van mijn auto...
De mening van Arco is 100% waarheid, maar dat is ook het geval voor zo'n auto. Die leert het dan toch allemaal in aan de hand van de originele?

edit: ik heb toch maar even gezocht op ome Ali. Eens ik de werkfrequentie weet is het maar uit te zoeken. Voor 5 eurootjes wil ik het risico wel nemen dat het niet werkt...