Bovengenoemde koelkast heeft een mechanisch probleem.
De waterslang voor de waterdispenser is gebroken. Weet iemand hier hoe de route van deze slang loopt?
Als ik via de dispenser in de linkerdeur water vraag, dan komt er water uit de geleiding waar de slang ingaat. Dat water loopt over wat onderdelen waardoor de aardlek eruit gaat. Ik heb nu de spanning naar de klep onderbroken.
Het water naar de ijsklonten maker werkt wel deze loopt ook anders, gaat via een waterfilter.
Geen idee of de waterdispenser ook via dat filter gaat.
Heeft iemand hier een tekening van deze koelkast? Of hier al eerder mee termijn gehad?
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
1. Ik kan het typenr. niet vinden. Kun je een foto vh typeplaatje plaatsen?
2. Waar exact lekt het? Mss ook een foto?
3. Over welke elektrische componenten loopt het?
4. Meestal: water vertrekt aan ventiel. Gaat naar de koelkast waar het gekoeld wordt in het waterserpent/reservoir. Dan gaat het naar de deur.
Ik ben er mee bezig geweest. De lekkage zat tussen klep en het reservoir in de koelkast.
Deze slang heb ik vervangen.
Alles werkt weer normaal.
Alleen, meer voor mijn nieuwsgierigheid, ik zie niet hoe het water vanaf het reservoir naar de dispenser in de deur gaat. Er zal dan toch ergens een slang de deur in moeten gaan, via het scharnier of zo.
Het typenummer is bijna correct, alleen de toevoeging /A10 zou /A01 kunnen zijn. Kan ik later vandaag bevestigen.
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Bedankt voor de reactie. Ik kan inderdaad onder het scharnier de slang zien. Maar ik heb geen zin om dat allemaal uit elkaar te halen. Zolang het niet lekt vind ik het best.