Weet iemand wat dit voor onderdeel is?
Ik meet alles op oneindig.

Dit kan een FET 1N7002 zijn

Idd. Zou kunnen. Maar dan verwacht ik gezien het een "single diode" is dat het wel reflecteert in de kopersporen. Brug of NC op 1 pin.

Een 5v regulator kan ook maar dan is er enige reverse engineering nodig ter confirmatie. Het zou de oneindige meting verklaren zonder dat deze defect zou zijn.

Dit onderdeel zit in het aanstuurtraject tussen een relais spoel die aan 1 kant direct op de 230 volt zit en met een paar transistors en weerstanden uitkomt op dit onderdeel dat aan de andere zijde zit op de 230 volt. Bij het schakelen komt er dan ook maar 4 volt over deze spoel waardoor het relais niet goed aantrekt. Dit zit op een print van een gaganau wijnkoeler die niet meer leverbaar is. Waarom er voor deze oplossing is gekozen is mij een raadsel omdat er wel een 12 volt gescheiden voeding aanwezig is op de print. Deze spoel is dan ook een 12 volt spoel. Het relais is wel in orde. Bij het testen trekt deze 32 mA.

Zit er geen mkt tussen om de spanning te reduceren? Het lijkt me niet complex en zou de schakeling eens optekenen. Is het iets wat jou lukt?

Als de spoel op de 230v zit, is er dan nog galvanische scheiding met de 12v? Foto's en type nr helpen altijd.