Dag Allen,
Ik ben bezig met het ontwerpen van een voertuig dat gevoegd wordt vanuit een AC bron (3x 230V) De centrale aansturing van dit voertuig gebeurt doormiddel van een controller die werkt op 24V.
Om dit te realiseren zit er in het voertuig een 230/24 AC/DC omvormer.
Wanneer het voertuig is gestart kan ik alle bedieningsfuncties aansturen
(kleppen, pompen, lampen etc.)
Echter wanneer ik het voertuig uitzet kan ik niks meer bedienen.
Tot nu toe was dit nooit een probleem, want hier is nooit behoefte aan geweest.
Echter nu heb ik de vraag gekregen om een soort van noodvoorziening te creëren.
Met deze noodvoorziening zou ik dan verschillende functie van de machine kunnen bedienen doormiddel van schakelaars.
Bijvoorbeeld:
Het aansturen van de lampen.
Verder staat in de documentatie van de controller die ik gebruik dat deze gecontroleerd uit moet worden gezet (Om memory crash te verminderen). Om dit mogelijk te maken moet de VBB15 pin spanningsloos gemaakt worden terwijl de VBB30 pin spanning heeft.
Door hier en daar op internet wat te zoeken heb ik het volgende schema als basis bedacht.
Hierin zijn de stippellijnen het batterij circuit dat ik zou willen toevoegen.
Zou dit zo mogen?
Verder twijfel ik hoe de voeding van de controller in deze opstelling zou zijn in het geval de accu vol is (26.4V) naar mijn weten zou die dan de controller voeden. Ik zou graag het batterij circuit dan volledig los koppelen, maar met een gewoon relais heb je “inschakeltijd” wat op zijn beurt weer problemen oplevert.
Op dit moment weet ik niet wat wel en niet mag en wat veilig is. Vandaar dit bericht. Zouden jullie mij hierbij kunnen helpen?