Goedenavond leden,
Ik heb een vraag.. nouja ik zal eerst eens vertellen wat ik gedaan heb en wat mijn vraag is...
Ik heb een Philips 75PUS7354/12 tv staan, deze liep vast tijdens het opstarten. Na van alles te hebben geprobeerd (nieuwe software erop, upgrade etc) werkte het toestel nog steeds niet.
Nu heb ik een ander moederbord gekocht, deze schijnt een 65" te zijn. Nu heb ik deze in de tv gedrukt alleen heb ik beeld naast elkaar (dubbel).
Nu zit ik in het "Service menu" en moet bij "option nummers" waardes invoeren.
Kunnen jij mij daarbij misschien bij helpen? Welke waardes ben ik nodig?
Oude mainboard terug zetten want die is niet defect, er zit een software probleem in omdat er na de update van Android 11 naar Android 12 restanten van Android 11 zijn achtergebleven.
Ga op zoek naar TPM191E_211.000.088.000 , unzip deze file naar een FAT32 geformatteerde USB stick van 4-8Gb , plaats de stick in USB poort 1 , sluit de tv aan op het lichtnet, na korte tijd moet er "upgrade in progress.." in beeld komen, wacht geduldig af tot de tv weer normaal opstart. Dit kan tot een half uur duren. Mocht na een paar minuten blijken dat de tv geen melding "upgrade in progress.." in beeld geeft dan staat de tv hoogstwaarschijnlijk in stand by, tv simpelweg aanzetten met de power toets op de AB moet voldoende zijn.