Bij mij geen geluid bij Moonbug kan 305 Ziggo. Als enige zender.
Zit in plus pakket.
Iemand die kan nagaan of er wel geluid bij is?
Ik gebruik de Humax 5050 met smartcard, zal wel weer ander systeem van ziggo zijn, maar belachelijk, alleen bij 1 TV zender ???
Ook een paar radiokanalen doen het niet maar dat had ik al mee gekregen uit publicaties.
De Smartcard kijkers met eigen spulletjes worden weggepest, schande.
Hubie
Golden Member
S U M M E R T I M E https://youtu.be/zdIqME_JLaU?list=RDzdIqME_JLaU Brainbox:https://youtu.be/s_8AoIpeH_o?list=RDs_8AoIpeH_o
Je kan op je Humax 5050 de zenders opnieuw laten opzoeken, mogelijk helpt dit. Verder kan je op mijn Ziggo je Smartcard heractiveren (misschien dat dat laatste ook kan helpen, maar ik denk het niet).
Ziggo next is IP based en niet DVB-C based.
Op donderdag 24 juli 2025 04:17:13 schreef pararuud:
Ik gebruik de Humax 5050 met smartcard, zal wel weer ander systeem van ziggo zijn, maar belachelijk, alleen bij 1 TV zender ???
Ook een paar radiokanalen doen het niet maar dat had ik al mee gekregen uit publicaties.De Smartcard kijkers met eigen spulletjes worden weggepest, schande.
Nee. Ziggo probeert z'n kijkers naar IP te pesten
De meeste zenders hebben geluid zowel met Dolby als met MPEG. Dan maakt het dus niet uit wat je hebt ingesteld.
Maar sommige zenders hebben maar één van die twee systemen.
Staat jouw ontvanger dan op het andere systeem, dan hoor je van net die éne zender het geluid niet.
Ik zou daarom even naar de kanaalinstellingen van 305 kijken.
e: op ch. 305 wordt weer een andere norm gebruikt, HE-AAC 2.0 (en alleen die); zie hieronder.
--
Hoewel, het idee dat Ziggo bij één persoon, van één zender het geluid weglaat (hoe doen ze dat?), alleen om alle ándere personen weg te pesten, is ook, eh... best wel logisch? 
Hubie
Golden Member
S U M M E R T I M E https://youtu.be/zdIqME_JLaU?list=RDzdIqME_JLaU Brainbox:https://youtu.be/s_8AoIpeH_o?list=RDs_8AoIpeH_o
Dat zal hier niet aan de hand zijn maar ze kunnen (technisch) heel veel.Als ik meer zenders wil is dat in 10 minuten geregeld.
Minder zenders kan niet.Er was ooit,lang geleden,een vraag in de 2e kamer.Waarom moet de kabelTV kijker voor 20 zenders betalen als hij/zij maar 2 zenders bekijkt?Het antwoord was:Dat is technisch heel moeilijk,leeuwen en beren,eigenlijk was het onmogelijk....
Maar in 10 minuten 20 zenders erbij\duurder pakket is een fluitje van een cent.
Plaatboeven zijn het 
Boeven met te weinig concurrentie zodat ze de hoofdprijs voor internet en TV kunnen rekenen.NL is het duurste in heel de EU.(denk ik,dat zoek ik even op) Zo,dat is er ook weer uit 
De zenders die ik tot nu toe bekeek hadden alleen wat ik al noemde:
Intussen even 305 opgezocht. Die blijkt nog een derde smaak geluid te hebben:
Kan je tuner dat aan? Anders zit 't 'm misschien daarin.
--
(SPDIF uitvoer (gebruik je die?) is vaak PCM, maar kun je soms ook kiezen.)
[Bericht gewijzigd door Frederick E. Terman op (15%)]
Dank Frederick voor de informatie.
Het is duidelijk, kanaal 305 gebruikt als enige de door jou als derde mogelijkheid aangegeven van geluid HE AAC 2.0
En dat kan mijn tuner kennelijk niet aan.
De vraag is echter niet of een tuner dit derde format aan kan maar waarom in hemelsnaam die ene zender in een afwijkend geluids format wordt geleverd, de zin ontgaat me volkomen.
De toekomstplannen van Ziggo stemmen ook al niet tot vrolijkheid, alles moet in nog kleinere bandbreedte passen, en dat betekent technieken die wat oudere decoders niet aankunnen. Zeker als alles over IP moet.
Op vrijdag 25 juli 2025 04:55:13 schreef pararuud:
Dank Frederick voor de informatie.Het is duidelijk, kanaal 305 gebruikt als enige de door jou als derde mogelijkheid aangegeven van geluid HE AAC 2.0
En dat kan mijn tuner kennelijk niet aan.
De vraag is echter niet of een tuner dit derde format aan kan maar waarom in hemelsnaam die ene zender in een afwijkend geluids format wordt geleverd, de zin ontgaat me volkomen.
Ziggo maakt dat signaal niet zelf. Ze krijgt het aangeleverd van een derde partij. En aangezien lineaire TV so wie so een afgelopen zaak is, gaan zij niet investeren in een conversie
Op donderdag 24 juli 2025 16:55:15 schreef LuckyStrike:
[...]
Nee. Ziggo probeert z'n kijkers naar IP te pesten
Dat "Pesten" valt nogal mee. Als ik naar mijn ervaringen met Ziggo kijk over de laatste 25 jaar (toen nog @Home) dan is 80..90% van de problemen die mensen in mijn omgeving / kennisenkring hadden met ziggo te relateren aan de coax kabel in huis, splitters, versterkers etc, IP is daar toch wel mat gemakkelijker (Ziggo next kastje kan zzelf de doorvoersnelheid testen).
Hubie
Golden Member
Zelden of nooit storing bij/met Ziggo maar ze zijn gewoon te duur.In 2001-2004,toen het nog UPC was (in deze regio) was het echt een drama.
UPC stond toen voor Uw Probleem Centrum volgens de consumentenprogrammas op TV.
Even een update nadat Ziggo de boel, zoals aangekondigd, heeft omgegooid.
En dat zodat zij bandbreedte vrij krijgen voor andere doeleinden de overlast en beperkingen zijn voor de consument die never nooit een korting krijgt, ook al ben je 40 jaar abonnee!
De Humax 5050 pakte alle zenders automatisch - de stekker gaat er altijd s nachts af -
maar de favorieten - voorkeur kanalen moesten deels opnieuw worden ingesteld voor alle veranderde zenders. Een hoop gedoe met zo'n 5050.
Het eindresultaat dat is ronkend wordt gemeld dat Mediaset Italia nu in HD wordt weergegtevgen ja, ja nauelijks verbetering te zien want het bron materiaal is slecht, maar GEEN GELUID meer.
Ook Duck TV en, al eerder, Moonbug geen geluid. De schade voor mij valt dus mee, want de kinderzenders zijn niet aan mij besteed.
Op de Radio, naast Sterren NL en Campus van de NPO nu ook de Duitse WDR en NDR zenders geen geluid.
Het gekke is dat NDR Kultur, de klassieke zender nog wel geluid heeft. ????
Een rommeltje dus.
Ja ik weet het, het gaat allemaal naar AAC, kennelijk wordt het zo aangeleverd en omzetten is te veel moeite. Vroeger, toen alles publieksvriendelijker was, deed men dat wel, zoals de Engelse zenders even naar andere geluids frequentie (van 6,0 naar 5,5 beeld-geluids afstand).
Ik ben al blij en moet de goden op de knietjes danken dat de Humax VBR aan kan, anders had ik niets meer gehad.
benleentje
Golden Member
Sorry maar ik snap je hele rand/ gezeur niet. Bij anderen werkt het wel. Dus het is niet zo dat ze het aac signaal maar moeten omzettrn. Misschien moet je wel investeren in het vervangen voor je humax
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
dit toestel was 15 jaar geleden al in de handel, en al 9 jaar niet meer te koop. ik denk ook gevalletje tijd voor een nieuwer model hier wat wel overweg kan met de huidige cai standaard.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Ziggo is dom bezig. Ze gaan nu met heel veel pijn en moeite proberen hun coaxbandbreedte nog een paar honderd megahertz omhoog te wringen.
Wat ze hadden moeten doen (nog steeds kunnen doen) is stapsgewijs hun laatste meter naar de klant verglazen.
Elke keer als er een klant belt voor een ingewaterde of anderszins vergane coax zouden ze moeten zeggen: "de boel moet toch open, gooi er maar een stuk glas in".
En dan gewoon op DVB-C blijven werken of desnoods dual mode. Kunnen ze nog tientallen jaren vooruit en hoeven ze niet continu te schipperen.
Tja, dat 'stuk(je) glas' valt tegen, ook in de straatverdelers is er geen glas aanwezig.
Maar ziggo is aan het trekken (en rekken) aan een dood paard. Nu is het nog flink verdienen aan de bestaande infra, maar vroeg of laat houdt het op.
Als ze dan een beetje slim zijn (daar heb ik m'n twijdels) kopen ze zich dan in bij een bestaande glasboer. Hier komen straks al twee glas aansluitingen binnen naast de coax. Dat is er al eentje teveel. Laat staan dat ome zuiggo daar ook nog eens een touw naast gaat leggen.
Volledig met Sine eens, Ziggo trekt aan een ouderwets dood paard.. Wij hebben hier alleen Ziggo TV internet is bagger. wijkkasten zijn allemaal coax nog en wat er in zit aan verdeling is allemaal museum materiaal uit de Jaren '80, groen uitgeslagen van de corrosie. vanaf wijkkasten naar hoofdverdeling is tegenwoordig wel (mat) glas. We hebben hier nog ouderwets kaart in de TV en een paar Humaxen, Kan 305 werkt OK verder. Wel hebben ze alle kaarten elke keer op zwart gegooid, kan je weer opnieuw activeren, lekkere zooi..
testman
wat jaren terug bij een woningproject heb ik al gezien dat bewoners ook ziggo konden nemen, maar alles kwam daar via 1 glasvezel binnen. je kreeg dan van ziggo een converter van glas naar coax om ziggo te gebruiken.
heb de laatste tijd al meerdere klanten gehad die na gezeik met kpn welke niet echt iets doen aan korting enz voor hun bestaande klanten, en slecht wifi wat ik hoor. men dan overstapt naar ziggo want tja korting en ziggo volk verkoopt aan de deur enz. maar dan blijkt de ziggo aansluiting in de hoek van de woonkamer te zitten waar men dan niet over heeft gedacht. dan blijkt ook de coax buiten nog op 3 plaatsen kapot te zijn, die was in geen 20 jaar gebruikt. evengoed word die gewoon hersteld door ziggo, wel 3 aparte graafploegen komen langs maar ok 
leukste is als men ziggo aanvraagt en niet in de gaten heeft dat met de laatste verbouwing "die ouwe coax knip maar weg is gezegd" en je dus geen cai aansluiting meer in huis hebt. had gewoon een inbouwdoos gezet en een pijp naar de meterkast. nu heb je geen keuze meer want telefoonkoper gaat er hoe dan ook uit.
Nieuwer model,
Nee dank je,
daar zit geen Scart of tulp aansluiting meer op zodat ik mijn versterker er niet meer op kan aansluiten. Of oude BB tv.
Bovendien heb ik niets met die investeer maar in iets nieuws mentaliteit als de oude gewoon werkt maar door de geldgraaiers onbruikbaar wordt.
testman
tja, de tijd van analoog is voorbij. digitaal spul draait gewoon geen 20 jaar voor het vervangen moet gaan worden omdat standaarden vernieuwen. en tja, een oude versterker is geen punt, als er een optische uitgang op de ontvanger zit, converter glasvezel naar tulp en het werkt gewoon weer. beeldbuis tv kun je vergeten als primaire tv met zeg 6 uur per dag draaien. die onderdelen zijn er niet meer, worden al 19 jaar niet meer gemaakt buis toestellen.
Beeldbuis Tv zijn museum stukken en het gaat er alleen om een plaatje te laten zien, naast de testbeeld generator. Dus die draaien geen 6 uur per dag. Misschien per maand.
Grappige is dat Ziggo ook op mijn Humaxje opeens de ondertiteling standaard heeft aangezet ?? op alle kanalen, ook bij de Nederlandse, niet te volgen waarom. Ik heb niets aan de instellingen veranderd, zelfs bij weergave opgenomen programma ging de ondertiteling spontaan aan???