Hier zijn heel erg veel buurtbewoners overgestapt op KPN glas omdat die decoder "bakplaat" van Ziggo/UPC een onding is/was. Zoals ook de internetsnelheid altijd drastisch afnam als er meer decoders online kwamen rond de digitale spits tussen 17.30-20.00 uur.

De upload is/was zeer zeker een drama met toen i.i.g. 500 Kbit. Ziggo/UPC gebruikt een soort ADSL (Alle Dagen Super Langzaam) systeem voor internet.

Toen er nog geen glas lag was de service ook meer dan beroerd. Tot er glas lag, toen werden ze ineens een stuk makkelijker en sneller met service.

De decoder als reden voor overstap, snap ik niet. Ziggo is de enige provider die je op vrijwel alle TV's zonder decoder kunt gebruiken.

Op donderdag 24 juli 2025 04:17:13 schreef pararuud:
Ik gebruik de Humax 5050

Op vrijdag 12 september 2025 03:42:14 schreef pararuud:
Nieuwer model,
Nee dank je,
daar zit geen Scart of tulp aansluiting meer op

Misschien eerst wat meer onderzoek doen voor je iets roept want: Onzin. Ik heb een Humax iRHD5300C/NL en dat ding heeft gewoon een SCART-aansluiting. Met zo'n verloopje heb ik gewoon een tulpverbinding met m'n gewone luidsprekers daar het ding op een monitor zonder luidsprekers aangesloten is.

Op zondag 14 september 2025 12:40:05 schreef maartenbakker:
De decoder als reden voor overstap, snap ik niet. Ziggo is de enige provider die je op vrijwel alle TV's zonder decoder kunt gebruiken.

Al een tiental jaren heeft Ziggo/UPC geen analoog meer. Niet op tv en niet op radio. Is allemaal digitaal geworden. Toen dat digitaal was geworden moest je ook een abbo per tv afsluiten. Toen heb ik nog een tijdje Digitenne gehad omdat je daar tot 3 tv's op 1 abbo kon hebben. Daarbij stoorde de Digitenne zender hier als een malle op RTL4 op de kabel van Ziggo/UPC, ondanks de Koka799 en alles van Hirschman.

Ik heb ook nog een tijdje analoog via glas van KPN gehad. Toen zat er een analoge HF uitgang op het kastje waar glas in ging en dus analoog tv/radio, telefoon en internet uitkwam.

[Bericht gewijzigd door harry64 op (12%)]

Op zondag 14 september 2025 02:21:13 schreef pararuud:
Beeldbuis Tv zijn museum stukken en het gaat er alleen om een plaatje te laten zien, naast de testbeeld generator. Dus die draaien geen 6 uur per dag. Misschien per maand.

Grappige is dat Ziggo ook op mijn Humaxje opeens de ondertiteling standaard heeft aangezet ?? op alle kanalen, ook bij de Nederlandse, niet te volgen waarom. Ik heb niets aan de instellingen veranderd, zelfs bij weergave opgenomen programma ging de ondertiteling spontaan aan???

Klopt @Pararuud van de week (donderdag) had de humax een update gehad en toen hadden we hier ook ineens ondertiteling.. 8)7

@harry64:

Ik snap hoe je aan analoog denkt, maar ik doel op de context "hekel aan losse kastjes in een gemiddeld huishouden", dus relatief moderne TV en settopbox. Met vrijwel alle TV's bedoelde ik vrijwel alle TV's die je in de gemiddelde huiskamer tegenkomt. Die hebben allemaal DVB-C aan boord, hoewel de alleroudste daarvan niet alle huidige normen ondersteunen (zoals waar Ruud nu tegenaan loopt met zijn ontvanger).

Als je een hekel hebt aan losse kastjes, zijn dit denk ik je keuzes:

- DVB-C over Ziggo (bijna alle TV's van de laatste 10-15 jaar)
- Streamingdiensten over internet (de meeste TV's van de laatste 5-10 jaar)
- IPTV van de kastjesprovider maar zonder kastje (sommige moderne TV's?)

had hier nog een sony lcd uit 2007, 1 van de eerste met een DVB-C ontvanger. die werkte toen al zo op upc cai, dat DVB-C zenderpakket werd later achter de decoder gezet want digitaal zat niet in het standaard abo. om er jaren later weer af te gaan en toch in het standaard abo te zitten, want analoog ging eruit ( duurde wel nog heel wat jaren, intussen al ziggo )

aan een lcd met DVB-T uit 2012 heb je niks meer voor dat deel, want dat is allang DVB-T2 geworden intussen. opvallend dat DVB-C nog steeds dezelfde standaard is na 18 jaar.

als je iptv hebt dan ff checken op provider site voor je een ander toestel koopt. kies de juiste kun je met een app ook tv kijken zonder zo'n pokke kastje ertussen waar je de thee op warm kunt houden. want zo'n los doosje is echt niet meer van deze tijd.

[Bericht gewijzigd door testman op (19%)]

In zalige onwetendheid heb ik me nooit gerealiseerd dat er een extra kastje nodig zou zijn voor bij de tv.
Toen ik in 2009 mijn huidige tv kocht dacht ik alleen: die zal zich nu wel op de digitale kanalen afstemmen. En dat was ook gewoon zo: uit de doos, op de kabel, OK, OK, ja, OK; zoeken... en klaar.
Dus - wat doe ik fout al die tijd? ;)