Het is geen witgoed, wel huishoudelijk.
Als het in de verkeerde rubriek staat lees ik dat wel.

Ik kreeg een defecte Kärcher K2.110.
Het is een elcheapo model zo te zien en te voelen aan het gewicht.
Het ding lekt water van binnenuit en er zit een oliefilmpje op het gelekte water.
Na het verwijderen van de buitenmantel zit alles in een witte plastic behuizing, die in elkaar geklikt zit en lastig is los te krijgen.
Voor dat ik er veel moeite voor moet doen, vraag ik of de lekkage veel voorkomt en te verhelpen is of is het gewoon einde verhaal.
Op diverse sites worden wel pakkingen etc aangeboden. Een servicemanual heb ik nog niet gevonden.
Op de site van de fabrikant, kun je het modelnummer invullen voor een eindeloze vragenlijst en geen antwoord op wat je zoekt.

het is een ding van 7 tientjes, dus al snel "end of life" niet toevallig in de winter in de niet vorstvrije schuur gestaan? want daar gaan er veel door lekken, vriest een plastic onderdeel stuk..

Ah plastic rommel, gewoon wegmikken. Is gewoon troep.

Ik heb hier zelf nog een oude K520M staan met volledig metalen kop en zelfs die krijg ik niet meer aan de gang, alle klepjes (6x) en de seals (3x) vervangen nada noppes niks, mony pit geworden. Bouwt geen druk meer op. Gaat de scrap bak in.
Iemand mag hem voor de (nieuwe) seals hebben.

Plastic brol, containerpark is helaas de enige bestemming.

Nee zoals anderen zeggen dat is een enkeltje richting container... Ik heb ook een Kärcher hier is al 5 jaar oud, met metalen pomphuis en asynchrone watergekoelde motor, dus zonder koolborstels. Maar ja die zijn natuurlijk niet goedkoop. Gaan best lang mee zolang je je aan wat voorschriften houd met het vullen en legen van de waterleidingen bvb. En natuurlijk vriesvrij bewaren, dat moge duidelijk zijn.

Op vrijdag 1 augustus 2025 23:16:18 schreef CrossFireX:
Nee zoals anderen zeggen dat is een enkeltje richting container... Ik heb ook een Kärcher hier is al 5 jaar oud, met metalen pomphuis en asynchrone watergekoelde motor, dus zonder koolborstels. Maar ja die zijn natuurlijk niet goedkoop. Gaan best lang mee zolang je je aan wat voorschriften houd met het vullen en legen van de waterleidingen bvb. En natuurlijk vriesvrij bewaren, dat moge duidelijk zijn.

heb er 2 staan, beiden 30 jaar oud. 1 nog met synchroonmotor en de andere met borstelmotor, wel beiden met alu pomphuis. de ene was een tijd niet gebruikt, schakelaar ging alleen maar aan, gezien het tevens een thermische beveiliging is maar gelaten en de stekker gebruiken. heb de terrasreiniger wel weggemikt want dat ding stopte steeds met draaien ook na tig maal schoonmaken en smeren. pakking van de hogedrukslang koppeling weleens vervangen. past een klein o ringetje op die ik nog een bak had :P

In dit geval: einde oefening!! gescheurd huis, kromgetrokken plastic etc... kost meer aan onderdelen dan een geheel nieuwe HD reiniger kost..

Op zaterdag 2 augustus 2025 19:06:02 schreef smd:
In dit geval: einde oefening!! gescheurd huis, kromgetrokken plastic etc... kost meer aan onderdelen dan een geheel nieuwe HD reiniger kost..

Het is ook maar een krijgertje, omdat het ding lek is. Ik ga wellicht nog sectie verrichten om te zien aan welke ernstige mankementen het object overleden is......

dat is altijd goed voor de wetenschap, maar je zal schrikken...