Hallo, ik heb een probleem met mijn e-step. Hij heeft sinds enige tijd een probleem dat de motor blijft draaien als ik het gas loslaat. Ik moet een rem blijven inknijpen om stil te blijven staan. Of de contactsleutel omdraaien. Als ik de sleutel erin steek om te gaan rijden gebeurt er nog niets. Ik moet zelfs eerst een paar keer de duimgashendel indrukken om hem te laten reageren en weg te kunnen rijden. Ik kan wel harder en zachter rijden, maar als ik mijn duim eraf haal blijft hij zachtjes doorrijden.
Waar of hoe moet ik het probleem zoeken?

Ik heb een paar jaar geleden de 'brommer'hendel vervangen door duimgas omdat ik dat prettiger vond. De step reed aanvankelijk met dat draaihanvat vol gas weg. Het lukte daarmee niet om langzaam te rijden. Die duimgashendel is veel prettiger. Het is een combinatie met voltmeter, contactslot en lichtschakelaar.
Moet ik dat ding vervangen of kan er iets los getrild zijn onder de treeplank? Of moet ik iets met de self-learning line doen? Die stekkertjes heb ik nooit gebruikt.
Wie weet raad?

Normaal is het gewoon een potmeter die 1 tot 4 volt naar de controller stuurt

Waarschijnlijk het hele ding dus gewoon vervangen inderdaad

zal wel een hall sensor zijn met een magneetje aan de duimgas, en die hall sensor zal kapot zijn. meestal een 5-10€, ik zou die duimgas dus eens vervangen

Heb hem besteld bij ali.
Dank DK en fcapri voor het advies.