Nieuw laser en dergelijke topic deel 4

Dit topic is gesloten

Ledfreak, ik hoop dat je er nog 1 hebt. (zie je mail)

Op 29 december 2004 10:04:38 schreef ledfreak:
Als dr nog iemand een laser wil
dan graag nog ff een bevesteging per email aub

Op 29 december 2004 12:03:18 schreef Pieter K.:
Ledfreak, ik hoop dat je er nog 1 hebt. (zie je mail)

[...]

ja ik heb dr nog wel eentje wel meer zelfs
moeten er 3 in totaal hebben dan hebben we ze voor 220
scheelt toch weer 30 euro

ok nou heb inmiddels 1 oficeel mailtje gehad
als mp3jay dr nu ook ff een stuurt dan hebben we dr 2

Geef mij dan eerst even de exacte specs gegevens door van de laserunit.

- Welke pump diode zit er in de unit ?
- Betreft het de 030F in een 050F housing zoals jij melde ?
- Met of zonder TEC ?
- Zit er 1 jaar garantie op ?
- Waar / bij wie liggen ze momenteel op voorraad, of moeten ze nog ingekocht worden bij Dreamlaser ?

Als ik alle concrete antwoorden heb kan ik een keuze maken, niet eerder.

Op 29 december 2004 12:35:31 schreef mp3jay:
Geef mij dan eerst even de exacte specs gegevens door van de laserunit.

- Welke pump diode zit er in de unit ?
- Betreft het de 030F in een 050F housing zoals jij melde ?
- Met of zonder TEC ?
- Zit er 1 jaar garantie op ?
- Waar / bij wie liggen ze momenteel op voorraad, of moeten ze nog ingekocht worden bij Dreamlaser ?

Als ik alle concrete antwoorden heb kan ik een keuze maken, niet eerder.

Mijne heeft een 500 mw sony pomp diode maar weet niet of dit varieerd
Het zijn in alle gevallen de 030f versies maar de behuizing is het zelfde ald de 050f
Units zijn standaard zonder tec koeling maar kan als optie wel uiteraard
op het moment liggen ze bij roel van stiphout officele dealer van dreamlasers in nederland

Net even zitten rekenen, als we zelf 3 stuks 030F rechtstreeks bij Dreamlaser afnemen komen we volgens mij zelfs iets onder de 220 euro per stuk uit (205 a 210 euro) ! Als we 3 stuks 050F (dus incl. TEC) tegelijkertijd afnemen bij Dreamlaser komen we op 240 euro per stuk. (transport en BTW in beide rekenvoorbeelden meegerekend uiteraard)
Misschien verstandig dat Roel zich zelf even meldt met zijn uiterste aanbieding. Snap zijn 'probleem', hij heeft voorraad liggen tegen een veel te dure US Dollar.....doet pijn in zijn portemonnee.

Op 29 december 2004 13:13:07 schreef mp3jay:
Net even zitten rekenen, als we zelf 3 stuks 030F rechtstreeks bij Dreamlaser afnemen komen we volgens mij zelfs iets onder de 220 euro per stuk uit (205 a 210 euro) ! Als we 3 stuks 050F (dus incl. TEC) tegelijkertijd afnemen bij Dreamlaser komen we op 240 euro per stuk. (transport en BTW in beide rekenvoorbeelden meegerekend uiteraard)
Misschien verstandig dat Roel zich zelf even meldt met zijn uiterste aanbieding. Snap zijn 'probleem', hij heeft voorraad liggen tegen een veel te dure US Dollar.....doet pijn in zijn portemonnee.

maar nog steeds geen invoer kosten dus
wil jij 19% gaan betalen over 720 euro ?
je hebt ze trouwens niet altijd maar als je pech hebt wel

een voordeel roel heeft de invoerrechten al betaald
dus dan heb je hem zeker voor 220 euro

Invoerrechten bestaan niet meer. Je hebt douanerechten en BTW waar je mee te maken hebt (voor niet accijns-artikelen tenminste). Heb betreffende kosten opgezocht en meegerekend in de bedragen welke ik noemde. Ook de transportkosten heb ik ingecalculeerd. Daarnaast kan ik je melden dat ik nog nooit douanerechten doorbelast heb gekregen bij artikelen wij ik uit niet EU landen heb laten leveren; hangt af van de productcode welke de leverancier meegeeft aan de zending. (en of je mazzel hebt uiteraard..)
Oftewel, de bedragen welke ik noemde zijn maximale bedragen per stuk !

Op 29 december 2004 13:21:48 schreef mp3jay:
Invoerrechten bestaan niet meer. Je hebt douanerechten en BTW waar je mee te maken hebt (voor niet accijns-artikelen tenminste). Heb betreffende kosten opgezocht en meegerekend in de bedragen welke ik noemde. Ook de transportkosten heb ik ingecalculeerd. Daarnaast kan ik je melden dat ik nog nooit douanerechten doorbelast heb gekregen bij artikelen wij ik uit niet EU landen heb laten leveren; hangt af van de productcode welke de leverancier meegeeft aan de zending. (en of je mazzel hebt uiteraard..)
Oftewel, de bedragen welke ik noemde zijn maximale bedragen per stuk !

toch klopt dat dan niet helemaal heb vorige week nog een 500 mw dpss binnen gehad waar ook 19 % over betaald mocht worden en die kwam ook van dream laser af dus je verhaal klopt niet helemaal

Martijn, de 19% welke jij doorbelast krijgt is de BTW over de productwaarde incl. transport en eventuele verzekeringskosten. Invoerrechten heet tegenwoordig douanerechten; worden op deze producten NIET doorbelast !
Misschien moet je maar eens kijken op http://www.belastingdienst.nl/9229237/v/index.htm , hier vindt je alles toegelicht.
Nogmaals, deze kosten heb ik meegerekend in genoemde bedragen. Het enorme prijsvoordeel wordt simpelweg door de extreme U$ koers veroorzaakt.
Ik denk dat ik rechtstreeks ga.....

zal best wel maar toch wordt het berekend
je hebt in iedergeval zowiezo een probleem als
ie kapot gaat mag je hem ook zelf weer opsturen
maar goed we gaan dr niet vanuit dat dat gebeurd natuurlijk

Lezen is blijkbaar niet je sterkste punt....;-)
Alleen de 19% BTW krijg je voor je kiezen. Garantie is altijd fabrieksgarantie; kan me niet voorstellen dat Roel de garantie bij Dreamlaser afkoopt.
Zit Roel zelf niet het CO forum overigens ??

Op 29 december 2004 13:37:53 schreef mp3jay:
Lezen is blijkbaar niet je sterkste punt....;-)
Alleen de 19% BTW krijg je voor je kiezen. Garantie is altijd fabrieksgarantie; kan me niet voorstellen dat Roel de garantie bij Dreamlaser afkoopt.
Zit Roel zelf niet het CO forum overigens ??

ik lees prima de praktijk zegt alleen iets heel anders
dan jou theorie

dr zit gewoon standaard 1 jaar garantie is voordeel is dat jij hem op moet sturen en dat ik hem terug naar roel breng

maar goed verder ga ik dr niet op in

mp3jay,

Wat voor laser zou je gaan bestellen? Misschien dat ik m'n bestelling bij jou kan plaatsen :P

Wil 1 van de 2 volgende dingen bestellen:
een 300 mw of meer groene laser of een 100 mw blauwe laser
(verzondskosten delen, die zijn echt duur!)

Ik zal eens vragen wat de verzendkosten zijn voor meerdere laser-units; voor 1 laserunit heb ik de verzendkosten reeds per mail ontvangen van Dreamlaser.

ben inmiddels ff aan het bellen geweest met de douane op schiphol en dr worden nog steeds gewoon invoerkosten op gerekend dus boven op de prijs incl btw komt nog steeds gewoon 19% die je hier in nederland betaald

Op 29 december 2004 16:15:55 schreef Jelmer:
mp3jay,

Wat voor laser zou je gaan bestellen? Misschien dat ik m'n bestelling bij jou kan plaatsen :P

Wil 1 van de 2 volgende dingen bestellen:
een 300 mw of meer groene laser of een 100 mw blauwe laser
(verzondskosten delen, die zijn echt duur!)

100 mw blauw dat wordt een duur grapje 300 mw groen valt nog wel mee

Mijn verzendskosten waren 60 euro van dreamlasers (rekening achter van de FedEx)

Ik weet eigenlijk niet wat de lasers kosten, heb nog nooit een volledige prijslijst gekregen van dreamlasers...

40 dollar heb ik toen der tijd opgekregen van michael, maar dr komen allerlei belastingen overheen volgens mij ofzo :s

godver, zit net te kijken naar de prijs van een 300mw laser van een paar weken geleden, 2250 dollar!

[Bericht gewijzigd door Jelmer op woensdag 29 december 2004 20:50:14

Ik kreeg 50 US Dollar aan verzendkosten door van Michael Young voor 1 laserunit. Ik zal hem eens een bericht sturen wat de verzendkosten zijn bij meerdere units. (bijv. 3 stuks)
Verwacht niet dat de kosten dan in totaal veel hoger dan deze 50 US Dollar uit zullen vallen.
Daarbij komt dan uiteraard nog de 19% welke je in NL aan BTW betalen moet. (19% over aanschafwaarde EN verzendkosten)
Een SDL-532-050F komt dan netto op $255 + $ 50 = $ 305 + 19% = $363 = 271 euro.

Op 29 december 2004 20:59:04 schreef mp3jay:
Ik kreeg 50 US Dollar aan verzendkosten door van Michael Young voor 1 laserunit. Ik zal hem eens een bericht sturen wat de verzendkosten zijn bij meerdere units. (bijv. 3 stuks)
Verwacht niet dat de kosten dan in totaal veel hoger dan deze 50 US Dollar uit zullen vallen.
Daarbij komt dan uiteraard nog de 19% welke je in NL aan BTW betalen moet. (19% over aanschafwaarde EN verzendkosten)
Een SDL-532-050F komt dan netto op $255 + $ 50 = $ 305 + 19% = $363 = 271 euro.

uit eindelijk scheelt het minimaal dus
heb ook nog een 120 mw voor 580 met tec uitteraard

Op 29 december 2004 21:11:38 schreef ledfreak:
[...]
uit eindelijk scheelt het minimaal dus

Klopt, misschien dat Micheal bij meerdere stuks iets betere prijzen geeft. Tevens worden de verzendkosten dan relatief een stuk goedkoper. Interesse ??

Zijn die units dan wel met TTL modulation? Ik kan mij herinneren bij een eerdere prijsopgave van Micheal Young dat er dan nog $25,- bij kwam.

Op 29 december 2004 21:42:40 schreef Pieter K.:
Zijn die units dan wel met TTL modulation? Ik kan mij herinneren bij een eerdere prijsopgave van Micheal Young dat er dan nog $25,- bij kwam.

yep zit er standaard op

Ik heb wat prijzen binnen van Micheal van Dreamlaser gebaseerd op afname van 3 stuks in een mix:

SDL-532-050F $ 325 = € 243
SDL-532-050T $ 420 = € 315
SDL-532-300T $ 2.003 = € 1.500
SDL-473-100T $ 3.585 = € 2.684

Prijzen zijn incl. de 19% opslag en transport, gebaseerd op afname van 3 units (mix)

hallo, iedereen
ik heb ook een laser (215 mW DPSS 532 nm) van laserdreams gekocht, ik heb me zelf geen zorgen moeten maken over verzendingskosten en douane en zo , ik heb de mijne gewoon besteld via http://www.melchior-laser.de/

Dit topic is gesloten