Mijn Jura lekt sinds kort water aan de achterkant.
Het komt uit het overdrukventiel.
Ondertussen drainageventiel V3 vervangen en zetgroep gereinigd.
Na montage 1 espresso en cappuccino was oké ,2de kopje koffie terug waterlek aan achterzijde uit het overdrukventiel.

Vervelend zeg. Er moet dan ergens een verstopping zitten of het overdrukventiel zal defect zijn. Dit laatste heb ik regelmatig bij de hand gehad. (Deze zin even toegevoegd met "edit" omdat er gelijk allemaal serieuze reacties kwamen. Ik kon een eerste flauwe reactie niet laten, omdat je geen enkele vraag stelde in je post maar alleen mededeelde dat je apparaat een probleem heeft ;-) ).

Dan is er teveel druk (overdruk) en zou dat lekkende overdrukventiel stuk of verkalkt kunnen zijn.
Die vervangen zou ik dan eerst gedaan hebben.

Reiniging en ontkalkingsvoorschriften netjes periodiek gedaan, of pas bij de eerste problemen?

Hiermee kun je het weer droog maken. O-)

Als er lang niet ontkalkt is, kan 1x ontkalken onvoldoende zijn, soms is 3-4x nodig om de boel weer vlot te trekken...

Bedankt voor de snelle respons.
Reinigen en ontkalken steeds wanneer het systeem het zegt.
Na manueel zetgroep nog eens volledig in en uit laten gaan daarna spoeling gestart X2 en reiniging apparaat met tabletje laten lopen . Ondertussen reeds 2 espresso's zonder storing.
Geen lekkage momenteel.
Ik hou je op de hoogte.

Op dinsdag 5 augustus 2025 19:28:50 schreef Knops:
Na manueel zetgroep nog eens volledig in en uit laten gaan daarna spoeling gestart X2 en reiniging apparaat met tabletje laten lopen . Ondertussen reeds 2 espresso's zonder storing.
Geen lekkage momenteel.
Ik hou je op de hoogte.

Op dinsdag 5 augustus 2025 19:28:50 schreef Knops:
Geen lekkage momenteel.
Ik hou je op de hoogte.