Hallo,
ik heb een tweedehands scootmobiel ,maar die geeft de foutcode 9.
Voor deze code moet hij naar de dealer ,maar het kan ook een onderbroken bedrading zijn
Het display werkt volledig ,maar geeft aan dat de batterij leeg is ,ik meet nochtans overal spanning.
Er is ook geen tractie ,potmeter is goed.
Is er iemand die een bedradingsschema of meer info heeft deze fout.
Accu's slecht?
Misschien is hij daarom wel weg gedaan.
Accu spanning meten als eerste, hoe hoog is die? Als er 2 in serie zitten dan beiden meten en vergelijken.
Als de display leeg zegt zal hij ook niet rijden vanwege en te lage spanning.
Voor de rest is het kristallen bol kijken.
Het was een scooter zonder batterij ,heb zelf een batterij van 24V en is volledig geladen , als ik een bedradingsschema zou hebben zou het gemakkelijker zijn , aan het stuur zit een grote print ,met veel stekkers .Aan de motorcontroller zitten ook heel wat stekkers.
Ik denk dat er gewoon ergens een onderbreking is voor de meting van de batterijspanning.
De verlichting doet het ook niet ,beeper voor de links/rechts pinker werkt wel ,of de lampen werken moet ik nog nazien .Snelheid traag en snel zijn ook instelbaar .Dus de microprocessor van het display lijkt te werken. Snel even wat transistors en diodes gemeten ,maar alles is goed .Zal later nog wat verder zoeken.
[Bericht gewijzigd door lvg op (39%)]
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
een loodaccu? 2ehands en zo ja 2 dezelfde genomen en die blijven boven de 12,3V de stuk met aanzetten? tevens als er een handmatige duw functie opzit, die knop uitzetten. ook is er nog kans op vocht in het display van buiten staan..
probleem is opgelost ,microswitch voor drive on/off defect . Er zitten nog wel ergens slechte contacten .Dat ding heeft verschillende jaren stilgestaan .Het is een Sdrive ,daar is wel een aansluitschema van te vinden.
Soms geen aanduiding snelheid ,batterijspanning op het display , ondanks dat, hij rijdt wel ! Bedrading doorgemeten ,overal eens wat mee gerammeld maar valt niet uit .Kan misschien nog in de display print zitten.
[Bericht gewijzigd door lvg op (28%)]
Een schema ga je niet vinden. Fabrikanten geven deze niet vrij.
Het kan zijn dat de potmeter lek is, dan geeft hij wel de goede waarde aan maar is hij toch kapot.
Dit kun je meten met een analoge meter of op de scoop
na verder onderzoek ,zat er in de stuurkolom nog een stekker , de + en - draad waren helemaal zwart geblakerd en de stekker was gedeeltelijk weggesmolten ,draden hersteld en voorlopig werkt alles normaal !