Ik heb een probleem met een TKSTAR TK-905 GPS-tracker.

Deze GPS-tracker heb ik al een aantal jaren in mijn bezit en deze werkte altijd prima.
Het frustreert mij een beetje dat het nu ineens niet meer werkt.

Om de locatie op te vragen stuurde ik altijd een SMS naar de GPS-tracker waarna ik een SMS terugkreeg met de locatie en wat extra informatie.

Om de instellingen te wijzigen en Geofence in te stellen gebruikte ik altijd de TKSTAR-app.
Moest ik de tracker eerst "wakker maken" waarna ik via de app de instellingen kon opslaan en Geofence kon instellen.

Op dit moment kan ik via de TKSTAR-app op geen enkele manier meer de instellingen wijzigen en Geofence instellen, de app blijft zeggen dat de tracker offline is, ook nadat ik deze "wakker gemaakt" heb.

Heb ook gezien dat er enkele instellingen in de app veranderd zijn, lijken op een andere volgorde te staan en een enkele standaard instelling is veranderd.

Zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben gehad en mij kunnen vertellen wat er fout gaat?

de huidige tkstar905 gps tracker is 4G, maar als de jouwe nog een oud model is, dan is die misschien nog 3G en dat netwerk word opgeruimd langzaam aan. dat is hardware end of life als dat zo is, dus check dat eens..

wat ook kan gezien je een sms stuurt, en terugkrijgt er zit een simkaart in. die gaat een x jaren mee en vaak na 10 jaar ( prepaid voor 10 jaar bij bepaalde toestellen ). dat kan dus ook nog..

[Bericht gewijzigd door testman op (31%)]

Het probleem is inmiddels opgelost.

Ik heb een APN ingesteld en een aantal uren later werkte de app ineens.
Weet niet of er hiervoor een APN ingesteld is geweest, kan het me niet herinneren dat ik dit ooit ingesteld heb.

Het vreemde is dat de app het altijd zonder problemen gedaan heeft dus je zou verwachten dat als ik ooit een APN had ingesteld de app gewoon had moeten blijven werken.