Beste ,

ik heb onlangs last beginnen mat mijn stoom reiniger deze start begint op te warmen en dan stopt die ermee , je moet telkens volledig af zetten en terug aanzetten dan begint die voor een aantal seconden te banden , brander en ketel volledig gereinigd , filters nagekeken , benieuwt naar jullie bevindingen :-) groeten

Heeft die brander een vlambewaking met een cel of iets dergelijks?
Olie ( diesel) branders hadden vroeger vaak een lichtgevoelige cel.

water toevoer druk voldoende ?

* Te weinig water. Wanneer een hogedrukreiniger geen, of niet voldoende water krijgt, kan het zijn dat de machine niet aangaat. Controleer of de waterkraan volledig opengedraaid is, en dat de tuinslang volledig is uitgerold.

* Filter verstopt. Haal het zeefje uit de wateraansluiting van de hogedrukreiniger en spoel deze onder de kraan schoon.

* Lucht in het systeem. Wanneer er lucht in het systeem zit kan er niet genoeg water doorstromen waardoor de machine uit veiligheid niet aan mag gaan. Ontlucht de machine volgens de stappen in de handleiding of onder het kopje ''Hogedrukreiniger bouwt geen druk op''.

[Bericht gewijzigd door Guy.v2 op (91%)]

Op maandag 11 augustus 2025 22:02:47 schreef revado:
Heeft die brander een vlambewaking met een cel of iets dergelijks?
Olie ( diesel) branders hadden vroeger vaak een lichtgevoelige cel.

nee enkel de mazoutleiding en de ontsteking

Op maandag 11 augustus 2025 22:50:32 schreef Guy.v2:
water toevoer druk voldoende ?

* Te weinig water. Wanneer een hogedrukreiniger geen, of niet voldoende water krijgt, kan het zijn dat de machine niet aangaat. Controleer of de waterkraan volledig opengedraaid is, en dat de tuinslang volledig is uitgerold.

* Filter verstopt. Haal het zeefje uit de wateraansluiting van de hogedrukreiniger en spoel deze onder de kraan schoon.

* Lucht in het systeem. Wanneer er lucht in het systeem zit kan er niet genoeg water doorstromen waardoor de machine uit veiligheid niet aan mag gaan. Ontlucht de machine volgens de stappen in de handleiding of onder het kopje ''Hogedrukreiniger bouwt geen druk op''.

deze werkt met een reservoir en word bijgevult met een vlotter dus zou normaal voldoende watermoeten hebben , maar is een punt om te controleren , ik dacht eventueel een een sensor of dergelijke

Vermoed dat vlambeveiliging in werking treed, sensor oid vervuild

Heb je de karcher aangesloten via een opgerold verlengsnoer?
Ik heb meegemaakt dat een HR reiniger defect zou zijn maar het opgerolde verlengsnoer werkte als een dikke spoel en schakelde het ding uit.

Verder is de afstelling van de 2 onstelingselektrodes belangrijk.
Er zit geen andere bewaking in, de onsteking blijft actief.
Dat heb ik in deze servicedoc gezien.
https://karcher-marine.com/wp/wp-content/uploads/Downloads/12722010/Se…