Het gaat om een Karcher 450 M, gekocht in 1997. Kan iemand me uitleggen hoe ik de microschakelaar aan het werk krijg? Ik heb al opgezocht waarvoor de 2 schakelaartjes in de microswitch zelf dienen.
https://www.google.com/search?client=firefox-b-m&q=welke%20functie…
Jaren geleden heb ik er volgens mij ooit een nieuwe in gezet. Die doet het in principe nog goed. Maar ik moet van alles verzinnen met stukjes plastic om hem te laten werken omdat de grote knop buiten op de kap er niet op de juiste plek druk op weet te zetten. Die knop laat de hele microschakelaar om een asje bewegen waarna de witte tuimelaar (waaronder ook nog een pal zit) de twee schakelaartjes op de microswitch inschakelt. Een V-vormige veer achter de micro-switch geeft tegendruk.
Laatst was het weer zover dat hij geen sjoege meer gaf. Helaas stond de grote knop in de verkeerde stand toen ik de deksel van de schakelruimte af haalde. De veer stond nog onder spanning en alle onderdelen vlogen in de rondte toe ik de deksel eraf trok. Toen heb ik weer van alles geprobeerd om de knop te laten werken. Dat lukte en ik heb een dikke laag mos kunnen verwijderen van een stuk tegelpad. Super dus, maar toen ik vandaag verder wilde ik gaan wilde hij geen druk meer opbouwen. Dus weer open die handel. Hoe ik al die stukjes plastic ook plaats ik krijg de grote draaiknop op dichte kap niet werkend. Ik weet alleen dat als ik de microschakelaar handmatig met schroevendraaier in druk, waarbij ik volgens mij alle 2 de schakelaartjes hoor klikken, de pomp weer gaat draaien.
Misschien heb ik ooit een verkeerd model microschakelaar gekocht? Moet er een andere in? Doet die pal onder die tuimelaar het mogelijk niet goed; hoort die hoger te komen? Ik kan geen onderdelenlijst of tekening van die machine vinden. Wel een aantal van die microschakelaars die heel erg op elkaar lijken maar net iets anders zijn.
.
Ik hoop dat iemand een zinnig antwoord heeft. Alvast dank!