Ik heb een inbouw combi-magnetron van t merk bosch met nummer HBC86e650n/01. Wat ouder maar hij doet t nog goed. Bij t schoonmaken is 1 van de magnetronhaken afgebroken waardoor de magnetronfunctie t niet meer doet.
Online zie ik niet dat t onderdeel te bestellen is. Als dat al zo is zou ik ook niet weten hoe ii erbij moet komen want in de deur zie ik nergens schroeven.
Ik hen geprobeerd m te lijmen en met tape rromheen. Dit werkte tijdelijk want door de warmte van de oven laat de lijm los. Misschien met hittebestendige lijm/kit proberen al is t maar 5 mm waarop de lijm houvast heeft.
Bedankt alvast voor jullie hulp. Zowel tav t eventueel vervangen van t onderdeel als de lijmoptie.
Roland11
Golden Member
Je hebt wel hier gekeken?
https://www.bosch-home.nl/supportdetail/product/HBC86E650N/01#/Tabs=se…
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Wat zijn magnetronhaken? Ik zou denken deurhaken maar dit model heeft er geen. Zijn foto's een mogelijkheid?
Bedoel je de tjoepkes? Zie foto. Is 00471616
[Bericht gewijzigd door EricN op (18%)]
CrossFireX
A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Ik dacht aanvankelijk ook aan deurhaken, omdat de magnetron toen niet meer werkte.
[Bericht gewijzigd door CrossFireX op (98%)]
Ik zag op de tekening ook geen deurhaken maar t is toch echt t juiste type.
Ik heb nu nog een nieuwe lijmpoging gedaan en even een foto bijgevoegd van t deel waar t om gaat en ook t typenummer.
EricN
Beter zo? Wel 00 voor de opgegeven bestel nr zetten. Dus bv 471616 is een 00471616
De 00437703 mogelijks ook nodig. Hangt van de veerkracht af die nog in de kunsstof zit. Door ouderdom mss: krak krak.
[Bericht gewijzigd door EricN op (42%)]
Oeps....sorry. denk dat tijdens t Google-en t systeem er een ander nummer van heeft gemaakt. Stom!
Nog een laatste vraag. Hoe kom ik erbij? Er zitten geen schroeven dus gewoon de plastic kap eraf zien te wurmen? (Maar hopenlijk blijft ie met t lijmen al
zitten)
EricN
Weerhaken. Opgelet. Wees extra voorzichtig. Lijkt niet meer verkrijgbaar te zijn. Tec7 gaat er mss een extra klant bij krijgen...
Maar de haken blijkbaar ook niet...
[Bericht gewijzigd door EricN op (13%)]
De lijm heeft t niet gehouden helaas. Er is ook weinig oppervlak waar t op kan hechten.
De onderdelen zijn inderdaad niet te verkrijgen. Jammer want verder doet (of deed) ie t nog goed.
Roland11
Golden Member
Op maandag 25 augustus 2025 16:37:01 schreef Goebie74:
De lijm heeft t niet gehouden helaas. Er is ook weinig oppervlak waar t op kan hechten.De onderdelen zijn inderdaad niet te verkrijgen. Jammer want verder doet (of deed) ie t nog goed.
Niet te verkrijgen? Heb je nu wel op het goede typenummer gezocht?
Je gaf eerst het verkeerde nummer op van je oven, op de foto staat een ander nummer. Dan kom je op de foto van EricN uit. 00417681 en 00417682.
Ik kan de oven in de gaten houden als ik een sloper tegen kom?? Als de onderdelen er niet meer zijn dan gingen ze vaak stuk..
@ Roland11 : heb je voor mij een linkje waar ze te verkrijgen zijn? Dan zou t opgelost zijn en daar is dit forum vooral toch voor bedoeld? Elkaar helpen?
Een andere mogelijkheid, hier maakt iemand de deur haken middels een 3D printer;
https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/tuerhaken-haken-quantumspeed-bs…
Roland11
Golden Member
Op maandag 25 augustus 2025 20:14:34 schreef BC547A:
Een andere mogelijkheid, hier maakt iemand de deur haken middels een 3D printer;https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/tuerhaken-haken-quantumspeed-bs…
Of zelf doen als je een printer hebt: https://www.thingiverse.com/thing:5666249
[TS, ik zie nu ook dat je overal staan op "niet op voorraad". Het was me niet duidelijk dat je al op het goede artikelnummer had gezocht. Omdat niemand tot nu toe de nummers 00417681 en 00417682 had genoemd. Excuses voor de verwarring.]
EricN
. kieken