Miele G640 vaatwasser, lampje start en einde knipperen beide, kan geen wasprogramma starten.

Ik heb een probleem met onze Miele G640 vaatwasser.

Als je de vaatwasser met de aan/uit-knop aan zet met de programmaknop op einde/reset (12 uur), dan knippert het gele lampje "start" en "einde" tegelijk, je kunt op dat moment geen wasprogramma starten.

Soms knippert het gele lampje "start" en "einde" en gaat op een gegeven moment alleen het gele lampje "start" branden en dan kan je wel een wasprogramma starten maar dan maakt hij het programma niet af en begint het gele lampje "start" en "einde" weer te knipperen.

Als je wel een wasprogramma kunt starten pompt de vaatwasser prima af, neem deze prima water en verwarmt deze ook goed.

Wie kan mij vertellen wat mogelijk het probleem is?

In deze handleiding kun je op pagina 43 wat tips vinden.

https://www.scribd.com/document/371570062/Manual-Miele-G-640

Het is een verschrikkelijk slechte site, maar kon zo gauw niks beters vinden. In de Nederlandse handleiding stond het niet.

[Bericht gewijzigd door 6502 op (33%)]

Bedankt voor jullie reacties tot zover maar er is nog geen oorzaak bekend.

De gebruiksaanwijzing had ik al geraadpleegd en daar stond alleen in dat "there may be a technical fault" met als oplossing Miele te bellen.

Ook had ik de fouten al proberen uit te lezen en er blijken er geen fouten opgeslagen te zijn.

Wie o wie weet er meer?

op die leeftijd de elco op de print nakijken. Het kan zijn dat hij de positie 12u niet altijd herkend. Ook de keuzeschakelaar nakijken dus.
Kabels deurscharnier nakijken
Onderaan nakijken op oxidatie schade.

[Bericht gewijzigd door EricN op (20%)]

Deze fout zou iets met verwarmen fout gaan. Controleer verwarmings circuit en of het spoelprogramma wel werkt.

Ik ga er binnenkort mee verder maar ik vermoed dat het met de programma draaischakelaar te maken heeft. Als ik de programma draaischakelaar tussen 2 programma's in zet dan beginnen deze 2 lampjes ook te knipperen.

Leek er ook op dat als ik op het frontpaneel tikte dat ik de fout er ook in kreeg en er ook weer uit kreeg.

Vaatwasser lijkt de laatste paar wasbeurten ineens weer goed te draaien.

Hmm denk dan aan stekker verbinding OID en dan met name vanaf deurslot