Dan is het wel vreemd dat de handleiding 19V noemt. Als 12V ook zou kunnen, dan zou er wel 12....19V staan.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Ik heb een aantal WD externe schijven die allemaal een 12V 2A adaptor hebben, evenals wat merkloze Lidl dingen. Misschien dat er een verdwaalde 12V 3A tussenzit, maar allemaal 12V.
Dit is echter een ding met firewire uitgangen e.d. dus wat uitgebreider dan de simpele USB dingen die ik heb.
Gezien de onzekerheid van de TS moeten we het denk ik helemaal niet hebben over iets anders dan een 19V voeding met minimaal 65W vermogen en de juiste polariteit.*
Overigens draait mijn Dell externe DVD speler inderdaad prima op 12V en een normale USB stekker. Oorspronkelijk had deze een speciale USB stekker die alleen in een Dell dockingstation paste en daar 19V van de voedingsadaptor vandaan haalde. Maar die speler had alleen 5V nodig en geen 12V dus de DC-DC converter interesseerde het geen fluit of ie 19V of 12V kreeg als ingangsspanning.
TS zal twee DC-DC converters in zijn harde schijf hebben en ik heb te weinig verstand van DC-DC converters om te voorspellen of de DC-DC met 12V uitgang het prima vindt om 12V op z'n ingang te hebben.
* Edit: gezien de posting van Arco tijdens typen van mijn antwoord is het denk ik toch wel essentieel dat de TS 100% zeker is van welk type hij precies heeft en welke spanning hij daarom nodig heeft.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
(dus 12v en 19v is zeer wel mogelijk)