Bij die imker met zijn harpen was de afstand tussen de elektroden twee centimeter. Vergeet ook niet dat hoe hoger de spanning, hoe hoger de energie wordt (dat is zelfs kwadratisch) en dat condensatoren met enige capaciteit op tien kilovolt of meer (geschikt voor pulsontlading) duur zijn. Je wil ook geen klachten van de buren krijgen over zware knallen 
En wat overdag schakelen betreft, daar heb je geen ESP32 voor nodig. Een simpele schemerschakelaar volstaat. Ik denk dat daarvan hier zelfs schakelingen staan.
Ik denk ook niet dat die Amazon-module geschikt is voor volcontinu gebruik. Die dingen zitten al eens in tasers en dat is doorgaans kort gebruik.
Misschien kan je die andere imker eens proberen te contacteren, kwestie van niet opnieuw het warm water hoeven uit te vinden...
Patrick de Zeester
Golden Member
Daarnaast is de spanning uit deze modules dermate hoog (hoewel een stuk minder dan waarmee geadverteerd wordt) dat de vonk meerdere centimeters kan overbruggen, wat voor deze toepassing niet optimaal is; continue vonken en geknetter ook als er niets tussen de geleiders zit is leuk voor een taser maar niet voor deze toepassing.
het lijkt me het eenvoudigst een trafootje te kopen van 230V (50Hz) naar 2,5kV 5mA. die zijn er specifiek voor bug-killers.
Benadski
Kom eens langs bij RevSpace of één van de andere spaces!
Dit kan ook een optie zijn als je er eentje levend weet te vangen: https://www.youtube.com/watch?v=onq9ixC7OEg
Ik zou dat plakding alleen dan wel zo ver mogelijk van de bijenkorven weghouden.