F94. Gebruiksaanwijzing zegt het volgende: het ventiel in de watertoevoer lekt.
Bedoelen ze hiermee de watertoevoer beveiliging welke direct op de waterkraan is gemonteerd?
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Zulke fout moet je oplossen door monitoren vh sequentieel gedrag.
Bijvoorbeeld:
1. Toestel uit dus waterkastje is leeg
2. Zet toestel aan en waterkastje vult tot niveau vol. De laagste vlotter bedient het reedcontact. De hoogste vlotter mag nooit geactiveerd worden. Dit is de alarm niveau bewaking. Opgelet. 1 vd 2 reedcontacten is NC. Het andere NO. Dacht ik... (Als je langer wacht gaat de boiler ook vullen of bij sneller punt 3 doorlopen gebeurt het daar)
3. Stel programma in (bv 100gr 2 minuten) en druk op start. De boiler vult. Dit gaat gepaard met intermitterend vullen vh waterkastje.
4. Bij het bereiken v ongeveer 95 graden gaat de afvoer veel lawaai maken door ontsnappend stoom. De motorgestuurde kraan sluit.
5. Tussenin wordt af en toe de boiler bijgevuld als het niveau zakt door stoomvorming.
6. Bij het einde wordt er koud water geïnjecteerd in de boiler waarbij de deur begint te zuigen. Ook hierbij vult het waterkastje intermitterend.
In zulk sequentieel gebeuren moet je een anomalie trachten op te merken.
Mogelijks wordt de vlotter bedient op een moment dat het niet gewenst is. Bv bij leegloop vh waterkastje. Het ventiel aan de kraan laat dan water door.
Hartelijk dank voor de uitvoeriger uitleg.
Bij F94 stopt de werking onmiddellijk en valt er weinig uit te testen.
Watertoevoer beveiliging getest door external 220V aan te sluiten, werkt en lekt niet. Hier kan ook geen foutmelding van komen mits enkel voedingskabel is aangesloten.
Eerder had ik de foutmelding F14 en heb ik beide reed contacten vervangen door NO en dit was mijn fout zoals je zegt 1 is NO en de andere NC.
Het lage reed contact is NO en het hoge reed contact NC. Type Velleman HAA308.
En dit was de oorzaak van fout melding F94, in de gebruikshandleiding staat " het ventiel in de watertoevoer lekt" wat misleidend is.
Ik heb nog een vraag de veer in deur hendel is stuk waardoor je de vergrendel met de hand moet verschuiven.
Enig idee waar je dit kunt krijgen?
Nogmaals bedankt en prettige zondag.
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Die veer gaat altijd stuk. Duur onderdeel. Waarschijnlijk uit 18 karaat goud gehandsmeed. Ik adviseer om dit niet te vervangen maar om de gebruikers het manueel terug schuiven aan te leren. Bij niet manueel terug schuiven ontsnapt er stoom uit de linkse kant van de deur.
Hallo, ik heb hetzelfde probleem. Er lekt ook water uit de stoomoven in de opvanglade. Ik heb dus nu het water afgezet en wil dan eens opendoen en kijken. PeSi, heb je toevallig ook een foto van de binnenkant welke componenten ik moet vervangen.
De deurhendel is van FISSLER zoals het deksel, de dichting en het afsluitventiel dus verwissel het veertje van de fissler hendel of pas de hendel van fissler een beetje aan,
vitavit® royal (ab 1994) Deckelstiel (Schieber glatt) für Schnellkochtöpfe inkl. Profilstreifen
Artikelnr.: 011-631-02-660/0
EAN: 4009209247649
Der Fissler vitavit® royal Deckelstiel für Schnellkochtöpfe ist passend für alle Größen der Serien vitavit® royal bis 1994 und vitaquick® bis 2010.
Bedankt Jos, zeker nuttige iinfo want ook met de deur vaak last. Deze keer kwam het water echte langs binnen na een fout F94. Ik heb dan het bakje met de vlotters opengemaakt, en alles terug dichtgedaan en nu werkt hij terug, maar dus geen idee voor hoe lang nog. Ik zie dat er twee magneten inzitten. Gemarkeerd: Günther 4452.9216.001 Schlisser en de andere Oeffner; dat zullen dan wel die zijn waar PiSi naar refereerde. Geen idee welke ik dan echter moet kopen om te vervangen want exact dezelfde vind ik niet