Ik heb een setje oordopjes van Action. Ik verwacht geen topkwaliteit.
Het is me nog niet gelukt om ze aan de praat te krijgen.
Is er iemand die ze wel werkend heeft gekregen?
Ik krijg ze niet eens gepaired en ze verschijnen ook niet in het BT menu van de PC
De manual heeft het over knopjes , maar die zijn er niet fysiek, maar het lijkt er op dat het sensorgevoelig is.
Opladen in de houder lukt wel.

Klopt, in de manual staat waar je op de behuizing moet drukken/tikken. Werkt goed ik heb een iets ander model van de Action.

Op dinsdag 16 september 2025 18:06:51 schreef RAAF12:
Klopt, in de manual staat waar je op de behuizing moet drukken/tikken. Werkt goed ik heb een iets ander model van de Action.

In de houder zie je dat er geladen wordt, er branden rode ledjes in de oordopjes.
Haal je de oordopjes eruitm dan knipperen se een paar seconden roood/groen en gaan daarna uit
Op aanraken reageert soms een van de ledjes, maar ik weet niet of ze dan juist aan of uit gaan. Meestal reageren de dopjes niet op aanraken op enige plek. Ze worden ook niet zichtbaar op de pc om te pairen.
BT van de PC werkt goed. Een JBL boxje laat zich zien en pairen en gaat meteen goed.
Er zijn geen andere bluetooth apparaten in bedrijf, die het pairen kunnen verstoren, doordat die verbonden zijn met de pc.

Als ik in Windows 11 Bluetooth apparaat toevoegen doe vind ie de dopjes als ik ze uit het oplaaddoosje haal en dan pairen. Er zit ook een mic in een van de dopjes. De al aanwezige BT muis heeft er geen last van als met de dopjes gepaired wordt.

https://youtu.be/L_uhgD_h5EU De video,die ook het koppelen laat zien. Plus heb je de handleiding goed gevolgd?

Op dinsdag 16 september 2025 19:07:53 schreef rudig76:
https://youtu.be/L_uhgD_h5EU De video,die ook het koppelen laat zien. Plus heb je de handleiding goed gevolgd?

Uiteraard. Wat RAAF12 schreef werkt volgens mij. Als je de dopjes uit de houder haalt, knipperen op beide oortjes de leds, dat zou dan het signaal voor pairing zijn. De computer staat gereed om te pairen, maar in de lijst zie ik de naam van dopjes niet.

Misschien even op alle andere BT toestellen ,telefoon,TV etc.BT uitzetten en dan koppelen met de PC en daarna op alle toestellen BT weer aanzetten.PC even opnieuw opstarten wil ook wel eens helpen.

Of alle voorgaande BT devices verwijderen. Of checken op een smartfone of die daar wel op zichtbaar staat als Bluetooth headset.
Of omruilen bij de Lidl Action voor deze, die werkt goed.

Is soms handig om je eigen geluid te hebben zonder dat anderen het horen.

Op dinsdag 16 september 2025 19:27:00 schreef RAAF12:
Of alle voorgaande BT devices verwijderen. Of checken op een smartfone of die daar wel op zichtbaar staat als Bluetooth headset.

Ik heb zojuist nog even de muis met BT vervangen door een bedrade muis, maar dat verandert niets.
Het aanraken van de oordopjes werkt wel. Na vijf seconden (volgens de manual) hoor ik een scherp piepje en een plongggg signaal
Ik heb nu een afspraak en kan dus morgen pas weer verder.

Op de valreep:
Ineens heb ik geluid op de oortjes. Het is echter ergens anders van afkomstig. Ik heb al mijn BT apparaten uitgezet.
Het lijkt dat de dopjes aanmelden bij een andere bron, die wel altijd aanstaat, maar niet altijd geluid geeft.
De dopjes zouden dus gereset moeten worden, maar hoe doe ik dat? Dat staat niet in de manual. Zodra ik ze uit het doosje haal, maken ze kennelijk direct verbinding met de onbekende bron.

[Bericht gewijzigd door buzzy op (30%)]

Het werkt juist omgekeerd, je moet niet de dopjes resetten maar het apparaat dat er verbinding mee maakt. Het zijn de apparaten zelf die de bluetooth modules onthouden en opslaan, die moet je resetten indien nodig.

Op dinsdag 16 september 2025 19:58:10 schreef CrossFireX:
Het werkt juist omgekeerd, je moet niet de dopjes resetten maar het apparaat dat er verbinding mee maakt. Het zijn de apparaten zelf die de bluetooth modules onthouden en opslaan, die moet je resetten indien nodig.

Als dat bij de buren is , is het onoplosbaar.....

Bluetooth moet altijd pairen die gaat niet ongevraagd ergens verbinding mee maken, alle ouwe BT verbindingen verwijderen en opnieuw beginnen?

@buzzy,
Ben je de buurman van rob007?

Op dinsdag 16 september 2025 23:02:40 schreef ohm pi:
@buzzy,
Ben je de buurman van rob007?

Weet ik niet, spreek de buren al jaren niet meer.......

Op dinsdag 16 september 2025 22:15:32 schreef RAAF12:
Bluetooth moet altijd pairen die gaat niet ongevraagd ergens verbinding mee maken, alle ouwe BT verbindingen verwijderen en opnieuw beginnen?

Wellicht heeft die persoon een identiek apparaat., Of wordt er toch nog iets van een code meegezonden, buiten de naam, zodat al die apparaatjes toch verschillend zijn.
Ik denk dat het van een TV met BT af komt. Gisteren had ik ineens geluid en er werd duidelijk over programma's gezapt. Als de TV dan op standby wordt gezet, zal mogelijk het BT signaal niet weg vallen.
Mijn oortjes pairen dan en je hoort verder niets.

[Bericht gewijzigd door buzzy op (23%)]

Bluetooth paired op mac, niet op naam.
Verder paired bluetooth niet automatisch, iemand heeft dat apparaat laten verbinden

En bij praktisch alle apparaten blijft bluetooth niet verbonden in standby

Meestal is het:

1. Uit doosje halen
  2. 5s indrukken om uit te zetten
  3. 20s indrukken om te resetten (beide tegelijk)

Doorgaans zouden apparaten niet zomaar moeten koppelen tenzij iemand ze al eerder even heeft gebruikt of heel toevallig ook in z'n bluetooth menuutje zat te speuren naar een nieuw apparaat terwijl jij ze in de nabijheid aanzette.

nuja,moeilijk is het niet hé.
mogelijks heeft een buur proberen koppelen met zijn headset. heeft per ongeluk de uwe gedetecteerd en verbonden. het pairen is meestal code 0000 of 1234.
dus eigenlijk kan iedereen ermee connecteren. als die merkt dat het niet werk, zal die wel met zijn andere connecteren. natuurlijk als jouw buur jouw oortjes niet verwijderd, zal zijn telefoon altijd vanzelf met de uwe opnieuw connecteren. weet niet of een reset van uw oortjes dat ook zal blokkeren op zijn telefoon

Bij mij geen enkel probleem met contact maken; alleen dat knopje voor het resetten enz., kan ik nergens vinden. Ik kan überhaupt geen knopje vinden....

Op woensdag 17 september 2025 12:05:53 schreef Tidak Ada:
Bij mij geen enkel probleem met contact maken; alleen dat knopje voor het resetten enz., kan ik nergens vinden. Ik kan überhaupt geen knopje vinden....

Recycling electrons

Op dinsdag 16 september 2025 18:06:51 schreef RAAF12:

Op dinsdag 16 september 2025 22:15:32 schreef RAAF12:

Als die ander nu exact hetzelfde setje heeft, is er dan ook nog onderscheid?
En zoals gezegd, ik weet niet waar het andere deel staat, vermoedelijk bij de buren :(

Bij spullen van Action die meer dan 5 of 10 euro kosten bewaar ik altijd het bonnetje goed...

Want de kans is groot dat je de garantie aan moet spreken en/of het product al direct uit de verpakking defect is.

Er hangen bij de kassa's ook erg vaak terugroepactie formulieren...

Als je witte hebt (niet die van de action ) maar waarschijnlijk intern hetzelfde dan zie je de 'knopjes' zitten klein rechthoekig plaatje.

Gr.F_S

Op woensdag 17 september 2025 13:59:38 schreef buzzy:
[...]Als die ander nu exact hetzelfde setje heeft, is er dan ook nog onderscheid?
En zoals gezegd, ik weet niet waar het andere deel staat, vermoedelijk bij de buren :(

Als het goed is heeft elk apparaat een uniek MAC-adres. Maarja, geen idee of dat bij Action spul zo is en ook geen idee of het dan een race wordt wie als eerste verbindt. Maar of beide apparaten geluid gaan maken als ze hetzelfde adres hebben, volgens mij is dat niet het geval. Met een beetje pech heeft de buurpersoon het linker oortje werkend en jij de rechter. :+

Op woensdag 17 september 2025 13:59:38 schreef buzzy:
[...]Als die ander nu exact hetzelfde setje heeft, is er dan ook nog onderscheid?

Ja, bluetooth was al behoorlijk veilig opgezet en zeker ook nog door ontwikkeld. Met versie 2.1 uit 2007 was er al Diffie-Hellman keypair encryptie tijdens het pairen. Je kan dus niet door het aanpassen een MAC of serienummer via een firmware update het toetsenbord of gesprekken van iemand overnemen.