Goedemorgen, ik ben nieuw op dit forum. Mijn Stoomoven lekte…
Het apparaat is 25 jaar oud.
Miele gebeld. Twee man sterk hebben in een half uur( ik had alles al uitgebouwd) gekeken en tot de conclusie gekomen dat Miele geen onderdelen meer heeft voor deze oven.
We zagen wel dat de ruitenwisser pomp lekte.
Via Amazon een Meyle pomp 100 955 002 besteld ( ziet er exact hetzelfde uit als de Hella) voor€9,45 incl verzending! Ingebouwd en het werkt! (Heeft ook 60l/min opbrengst).
Nu ben in het apparaat in elkaar aan het zetten en ik zou graag een foto van de achterkant van oven hebben want ik kan een beschermplaatje niet plaatsen…. Zie foto

Mooi opgelost! De dikke rubber waarin de ruitenwisserpomp zit durft ook wel lekken dus opgelet dat het niet terug begint te lekken indien je die niet vervangen hebt.

Stuk is volgens mij voor de afvoerdarm.

Hallo Eric, dank voor je reactie!
Ik heb het rubber niet vervangen en gelukkig geen lekkage!
Ik krijg wel F01. Maak als ik weer op start druk maakt hij wel het programma af. Ik heb net het filter bij de driewegklep schoongemaakt ( was niet echt vuil.). Ook de terugslagklepjes in de aansluiting waar aan-en afvoerpijpjes aan zitten doorgeblazen. Nu nog maar eens proberen. Vraagje: hangt het kunststof bakje met vlotters los aan de slangen?

Ik heb toch het idee dat er iets fout zit. Het lijkt erop dat het ruitenwisser pompje erg veel moeite heeft om water ergens doorheen te persen. Zijn er nog obstakels onderweg die erg veel weerstand bieden? Tijdens het programma krijg ik F01 meldingen.

Mss een met het pompje bewegen om te kijken of lekkage nakend is.

De uitgang vd 3 ventielen nakijken op verstopping. De ventielen kunnen op die leeftijd ook versleten zijn. Deze kosten ook niet zo veel. Dacht iets van 12€.

F01 is een toevoer error.

Bakje hangt met de haakjes in de metaalplaat en is vas geborgen met schoefjes om niet uit de haakjes te wippen.

Dank je Eric! Ik heb de ophanging van het bakje gevonden en gemonteerd.

Heb je een bestelnummer van die onderdelen? Of een plek waar ik ze kan vinden?
Alvast bedankt!

Het ventiel is iets universeels. Eerste google hit: https://fixpart.nl/product/inlaatventiel-3-voudig-voor-wasmachine-van-…

Diameter vd uitgang nog nameten en een eventuele uitgangrestrictor verwijderen.

De pomprubber is zoiets denk ik. Wel dubbel checken. Het is snel opgezocht. Tnr8206162
De nieuwe zijn transparant. Van de nieuwe dg4064 maar ik dacht compatibel.

Oke Eric.
Merci ik ga op zoektocht.
Groet
Erik