Wihirlpool 8575 008 12024 6th sense droger droogt niet goed.

LS,

deze droger van een vriendin droogt niet goed.

Nou snap ik dat deze drogers kunnen vervuilen en dat een douchebeurt van het lamellenpakket wonderen kan doen.
Ze zegt dat hij warm wordt, maar het lamellenpakket aan de voorkant moet toch ook koud worden, en daar zit voor mij de crux.
Op welke wijze (dus na hoeveel tijd) meet ik met een thermokoppel-thermometer of een infrarood thermometer het lamellenpakket aan de voorkant? En welke temperatuur hoor ik dan af te lezen?
En wat is een goede trommel-temperatuur?
Is het vervangen van het vezel-schuimrubber een goede manier om vervuiling in de toekomst te voorkomen?

Moderator kunt u de typfout in de kop verbeteren? Daarna mag deze tekst ook weg (Wihirlpool).

1. Het kan ook zijn dat hij te kort (tijd) droogt door slechte vochtmeting. Maak de 2 metalen strips in de trommelruimte onder de deurfilter een schoon met groen vh schuursponje.

2. Uitkuisen kan enkel na volledige sloop. Werkelijk alles (!) Uiteen.

3. Koudetest kan enkel zonder ventilatie dus ofwel moet de motor los gekoppeld worden. En als dit errors geeft moet de waaier er af. Het kan ook via het testprogramma. Daar is een compressortest voorzien. Je kan ook met iets de luchtstroom blokkeren maar dat vind ik niet zo efficiënt.

Persoonlijk doe ik nooit dit soort testen. Gewoon volledig kuisen en daarna een kwh test. Gasproblemen zijn te zelden om daar dat soort tijd aan te verpelen. 95% is vuiligheid. Soms al een pompproblemen en riembreuken. Niets dat relevant is met je probleem. Tenzij je vaststeld dat de trommel daadwerkelijk niet draait.

Enkel originele filters gebruiken

Veel succes met de vriendin.