Goede Avond .Ik vroeg mij af waarom de Zijkant verlichting op een moment van de muis mat geheel afneemt .En dan Alleen nog aan het begin gekleurd is bij de Stekkertje .Heb de muis mat voeding stekker USB van de PC ook al in een telefoon adapter gedaan geen verschil .Of zijn ze versleten na wat maanden ? Want zo duur zijn ze ook niet .Doe er even een foto bij Goed weekend alvast M.v.g Auke
benleentje
Golden Member
Volgens mij zijn dat geen leds maar maar ik denk meer soort buis met lichtgevend materiaal erin waarvan ik de naam even niet meer weet. Dat spul werkt op een vrij hoge spanning en ik denk dat de elektronica in de mat die hoge spanning niet goed meer maakt.
Hallo Ben .Ja het is een soort miniatuur licht slangetje .Dat erom heen zit .Dus dan is die ook de RGB regelt etc .Na de knoppen? Dat zwarte schakel systeem blokje .
benleentje
Golden Member
Als dat inderdaad alles RGB kleuren kan maken dan ben ik bang dat die arme RGB led aan het overlijden is. Dit kan komen omdat er teveel stroom doorheen gaat.
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Of zijn ze versleten na wat maanden ? Want zo duur zijn ze ook niet .
Kan exemplarisch zijn of gewoon slecht ontworpen Chinese weggooi electronica. Het is vaak goedkoper de goedkoopst mogelijke leds max of net te hoog te belasten ipv zwaardere leds te monteren. Ik heb 2 RGB ledstrips, een dure zo'n 15 jaar terug by Ikea gehaald. Die heb ik dagelijks in gebruik, waarvan zo'n 12 jaar de hele dag maar niet 's-Avonds en die is nog steeds iedere avond perfect brandt. Ik heb een goedkope strip van Bol welke 2 jaar geleden 1 jaar iedere avond heeft gebrand en nu nog zo weinig licht geeft dat hij onbruikbaar is geworden.