Samsung tv UE40F8000SLXXN kan geenzenders vinden op de coax ingang

Ik heb een tv type UE40F8000SLXXN die goed werkt op 1 ding na. Hij vindt geen zenders op de coax ingang. Als extra zit er in de tv een CI+ kaart en in aangesloten op het Ziggo netwerk. Maar dat doet niks. Wanneer de coax kabel in een andere tv zit worden de kanalen gevonden en weergegeven.

Ik heb de tv open gemaakt, en het dekseltje van de tuner afgehaald. Ziet er allemaal keurig uit. Het enige wat ik nog kon verzinnen is dat de tuner defect zou kunnen zijn. Met mijn fluke heb ik de middelste coax pin t.o.v. het frame gemeten en dat heeft geen enkele weerstand. Is dit correct of kan ik concluderen dat er iets defect is? Het typenummer van de tuner is BN40-00266A.

Ik weet niet exact hoe het zit met het vinden van zender-informatie bij niet-ondersteunde codec, maar in de handleiding van dit (inmiddels) 11 jaar oude toestel lees ik dat videocodec H.264 als maximum ondersteund wordt. Volgens mij zit Ziggo inmiddels bij H.265 en dan heb je pech, daar kan de TV dan niets mee.

Oeps, vergeten te vertellen dat de tv gewerkt heeft. Hij is van de muur gehaald en teruggeplaatst en nu doet hij het niet meer. Wanneer op analoog zoeken geklikt word, ga de tv zoeken, maar ja, dat is er niet meer. Maar digitaal wordt ook niks gevonden. Ik heb het vermoedde dat het te maken heeft met statisch elektriciteit en dat dat de coax ingang kapot gemaakt heeft. Het enige wat is kan meten is dat de coax ingang 0 ohm is. Maar ik weet niet of dat normaal is of niet.

Statische elektriciteit is onwaarschijnlijk; een tuner heeft een laagohmige ingang en heeft minstens een blikseminslag in de omgeving nodig om op die manier de geest te geven.

Ik zou beginnen met te kijken of de connector zelf nog goed is, eerst kijken of het busje waar de pen in valt nog in orde is.

Statische elektriciteit lijkt mij ook geen punt, hoewel ik geen bescherming zie zitten. De connector ziet er goed uit, daar zie ik niks bijzonders aan. Maar wanneer ik met de fluke op de coax aansluiting meet tussen de afscherming en de middengeleider is dat gewoon 0 ohm. (De meter staat op 0.2, maar dat geeft hij ook aan met de pennen tegen elkaar.) Ik vind 0 ohm vreemd en niet goed, maar misschien zit ik er naast.

Geef je wel de juiste gegevens in om digitaal te zoeken? De F serie zou nog moeten werken bij Ziggo. Kan ook een rotte voeding zijn en de rimpel over de 5V te groot is voor de tuner, anders kan ik me niet bedenken : werkend van de muur, terugplaatsen (dus volledig tijd spanningsloos geweest) daarna niet meer werkende, Wat doet de fohn methode??

Eerst even de Samsung TV terugzetten naar de fabrieksinstellingen. Er kan ook iets corrupt raken, bitje omgevallen ect.
De CI module opnieuw erin steken en de digitale Ziggo gegevens checken in het menu bij de kabelaansluiting.