Na een kleine plof was het klaar.

Het is een compacte schakelende voeding.

Tips waar ik het beste kan beginnen met meten.

R110 lijkt defect.
Ook wat elektroliet gelekt, maar nog niet ondekt welke capaciteit hier verantwoordelijk voor is. Denk c108

Ik heb de pdf service manual. Maar krijg hem nog niet gepost.

Elco's desolderen en na meten. Kun je dat niet, dan voor de zekerheid vervangen.

Electrolyte goed verwijderen want dat is corrosief, de corrosie zie je, het spul zelf is kleurloos. Vaak wordt vies geworden lijm voor electrolyte aangezien.

Kijk voor beschadigde onderdelen (en dan testen en/of vervangen)

Test onderdelen als fets, diodes, weerstanden. Kijk voor shorts etc. Soms lukt het in situ, soms alleen uitgesoldeerd.

Meet spanningen, meet rimpelspanning, kijk of mosfets schakelen etc, het gewone smps meetwerk. (scope met diff-probe of scheidingstrafo als je primair moet meten.)

Als je dat niet kunt dan blijft over net zolang dingen vervangen tot je geluk hebt. ;-)

Als er 1 elco defect is, gaan er vast meer.Gewoon de elco,s vervangen,print schoonmaken en gaan.. :)

Die grijze veiligheidsweerstand is kapot, dan is er wel meer defect.
Meten inderdaad.
En als je wil testen, een gloeilamp in serie met de 230 volt.

1 ohm weerstand stuk, een elco die het sap gespuwd heeft. wrs ligt de fet achter die weerstand ook eruit. tja die voeding haalt de 25 jaar wrs wel intussen. sony had vaak een symmetrische 8V of 15V als voeding, geen simpele smps adapter..

Bedankt voor alle tips.

Desoldere van de componenten gaf lekkende capaciteiten. Inderdaad fet ook sluiting.

Nu blijkt ook de camera sluiting te maken (een fuse vliegt er uit).

Helaas deze was niet meer te redden(door mij).

Dus helaas

ook de Camera's bevatten de beruchte lekkende SMD shit, mee stoppen is beste remedie.. Moederbord is vaak nu compleet een zuurbad!

de bekende lekkende sanyo smd caps wrs. idd 1 ellende. als de camera al aangaat is het snel over als de voeding zorgt dat de boel nog harder gaat lekken.. alleen de pro versies zijn dergelijk herstel nog weleens waard, het huis/tuin/keuken spul niet meer.