andre1973
zit sinds 2009 in de PV.
Goedenavond,
Bij een buurman in de straat is mijn hulp gevraagd omdat hun 3 jaar oude Wesen eco 30 boiler niet meer warm wordt.
Het is een 3 jaar oude boiler met een digitale termostaat en in te stellen via tiptoetsen. Ik hoopte op een oude boiler, gewoon met een aan/uit regeling, dan had ik denk ik via de stekker wat kunnen meten.
Ze gaan nu een nieuwe bestellen, maar de vraag is, heeft hier iemand ervaring met speciaal dit type? het display geeft nog wel van alles aan, maar is door de manier van inbouwen lastig (alleen via n spiegel) te bekijken.
ik ga er vrijdag mee aan de gang.
Wie weet is het op te lossen en kan de nieuwe retour.
KGE
Golden Member
Zo even een aantal mogelijkheden wat er mis kan zijn:
- Maximaal thermostaat/droogkookbeveiliging is eruit gesprongen (meestal reset-baar met een drukknopje)
- Voedingcircuit van de electronica is defect (werkt het display nog wel?)
- Relais wat het element moet schakelen heeft het begeven, deze willen nog wel eens onderbemeten zijn.
- Element zelf is defect (onderbroken) of heeft slechte verbinding (stekkertjes/soldering etc.)
Merendeel is met een multimeter wel te controleren.
Maximaal thermostaat maakt inderdaad een goede kans.
Volgens mij zit er een dubbele in die er boven de 80 graden uit gaat en niet te resetten is, dus vervangen.
Er kan ook lucht in gekomen zijn doordat de waterdruk even weg is geweest en dan gaat de max thermostaat er soms ook uit.
andre1973
zit sinds 2009 in de PV.
Hij is intussen vervangen voor een zelfde gezien er geen warm tap water was, en de plek toegespitst was op dit formaat, en de "oude" gaat nu erug naar waar deze 2 gekocht zijn. Die gaan 'm onderzoeken en wellicht komt ie retour indien deze te repareren is, dan is er een reserve aanwezig. wordt wellicht vervolgt, ik weet niet of ik het nopg te horen krijg.