Mijn display is kapot van mijn e bike .Een 10 pins aansluiting .Heb een ander gevonden via markplaats bijna t zelfde met soort gashendel voor walk assist
6 pin .Als ik m aansluit gaat tie gelijk aan licht kan ik regelen aansturing voor wiel werkt niet.
Die met t witte blokje is de defecte
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Witte blokje... Is dat een B4805LS1W ?
(Ik stond op het punt om te gaan schrijven: Sluit RX eens aan maar aangezien dat punt bij alletwee loshangt zal het wel zo horen).
[Bericht gewijzigd door rew op (64%)]
Klopt maar die ander display zonder dat blokje werkt maar ik kan de fiets niet uitzetten blijf aanstaan en de trap ondersteuning werk niet
fred101
Golden Member
www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Dan vermoed ik dat die defecte ook niet origineel is en men daar dat relais voor heeft in gefreubeld. Of wel origineel maar dan een heel erg low budget fiets.
Op donderdag 20 november 2025 13:58:02 schreef fred101:
Dan vermoed ik dat die defecte ook niet origineel is en men daar dat relais voor heeft in gefreubeld. Of wel origineel maar dan een heel erg low budget fiets.
damn, zo een connector met 10pinnetjes had ik nog nooit gezien.
wat zijn de verschillen tussen de 10pin en de 6pin connector. op de fotos kan ik niet direct volgen waar ze vandaan komen en heen gaan. 5 en 6pin heb ik al veel gezien, 10 nog niet
heb ook een trenergy fiets staan thuis.
worst case gooi je controller en display overboard en steek je iets aftermarkets erin. zolang de aansluitingen naar de motor op controller werken zal het wel gaan
wat is er trouwens kapot aan het oude bakje? display kapot ofzo of wil die gewoon niet meer werken (=mogelijks water in de controller gekomen)
[Bericht gewijzigd door fcapri op (14%)]
Op donderdag 20 november 2025 15:11:41 schreef fcapri:
damn, zo een connector met 10pinnetjes had ik nog nooit gezien.wat zijn de verschillen tussen de 10pin en de 6pin connector. op de fotos kan ik niet direct volgen waar ze vandaan komen en heen gaan. 5 en 6pin heb ik al veel gezien, 10 nog niet
heb ook een trenergy fiets staan thuis.
worst case gooi je controller en display overboard en steek je iets aftermarkets erin. zolang de aansluitingen naar de motor op controller werken zal het wel gaanwat is er trouwens kapot aan het oude bakje? display kapot ofzo of wil die gewoon niet meer werken (=mogelijks water in de controller gekomen)
Ik heb dit zojuist gevonden op AliExpress:
€41,69 | 36V 48V 60V 500W 25A Sinus Borstelloze Motor Controller S866 Kleuren LCD Display PAS Kit voor Elektrische Scooter Fiets E-bike Reparatie
https://a.aliexpress.com/_EwJeKLS
Zoiets als dit bedoel je
ja, als het niet werkende raakt met jouw display, kan je zo een controller kopen.
ik kocht ze destijds aan 28€.
https://nl.aliexpress.com/item/1005009252411718.html
maar controlleer eerst hoeveel pinnen je motor heeft.
als het goed is, heeft jouw motor 3 dikke draden en 5/6 dunne. dan kan je ze aansluiten.
als je motor slechts 3 draden heeft en GEEN kleintjes, moet je zeker een controller hebben die zonder hall sensoren kan werken.
deze heeft het in de beschrijving staan
https://nl.aliexpress.com/item/1005010242793261.html
diegene die jij stuurde zijn nu wel 500W. ik kocht 250W versies.
normaal kan je in display dan ook alle settings steken.
36V
8A motorstroom
hoeveel magneten de pedalen en motorpolen er zijn
....
als ik ebikes heb met kapot display bouw ik ze om. want een origineel display vinden van een oude ebike is vaak meer dan 100€
Op donderdag 20 november 2025 18:46:53 schreef fcapri:
ja, als het niet werkende raakt met jouw display, kan je zo een controller kopen.
ik kocht ze destijds aan 28€.
https://nl.aliexpress.com/item/1005009252411718.htmlmaar controlleer eerst hoeveel pinnen je motor heeft.
als het goed is, heeft jouw motor 3 dikke draden en 5/6 dunne. dan kan je ze aansluiten.
als je motor slechts 3 draden heeft en GEEN kleintjes, moet je zeker een controller hebben die zonder hall sensoren kan werken.
deze heeft het in de beschrijving staan
https://nl.aliexpress.com/item/1005010242793261.htmldiegene die jij stuurde zijn nu wel 500W. ik kocht 250W versies.
normaal kan je in display dan ook alle settings steken.
36V
8A motorstroom
hoeveel magneten de pedalen en motorpolen er zijn
....als ik ebikes heb met kapot display bouw ik ze om. want een origineel display vinden van een oude ebike is vaak meer dan 100€
de voorwiel motor heeft wat je zegt 3 dikke en 6 dunne draadjes
Wat zou jij aan bevelen voor om te bouwen er zit een bagang 9 pins aansluiting op t wiel
universele controller zoals ik hierboven al zette.
die 250W halen ze met 11A op 24V.
als je 36V hebt, kan je al naar 400W gaan, dan moet je die begrenzen op 8A om binnen die wettelijke 250W te blijven. ik heb altijd een 2-3 van die controllers voorradig liggen, voor 28€ is dat heel goedkoop om zelf een complete kapotte ebike te herstellen. zolang de motor het nog doet, zal het ding weer rijden.
display kapot, controller kapot, kabels beschadigd.... andere controller erin en rijden met dat ding.
de handleiding is wel een beetje puzzelen, de vertaalde omschrijving trekt vaak op niks. op youtube is er wel filmpjes te vinden waar ze de werking uitleggen. ik heb een vertaalde versie geschreven van een indier die alles uitlegde
zoals bv stap 11: pas sensitivity range zegt de chinees, van 1-24
eigenlijk is dat de delay tussen trappen en de motor dat start.
P18 is de belangrijkste. als je met de fiets bv 20 rijd, en je display zegt dan 30, moet je die op 60 zetten. dan krijg je 60% van de snelheid op display (60% van 30 = 19.8).
is de afwijking anders, bv je rijd 20 en display zegt 10, dan zet je die op 200 (200% van 10 = 20km/h op display).
vroeger sukkelde ik nog al om die displays correct te krijgen naargelang de motor.
sommige motoren hebben een speed sensor kabel ( de 9de witte draad), anderen hebben dat niet en meten de snelheid op de hall sensoren. maar dan moet je wel weten hoeveel magneetparen er in de motor zitten (P07)
de combinatie van P07 en P18 bepaald dan wat je op display ziet van snelheid
Op donderdag 20 november 2025 21:45:17 schreef fcapri:
universele controller zoals ik hierboven al zette.
die 250W halen ze met 11A op 24V.
als je 36V hebt, kan je al naar 400W gaan, dan moet je die begrenzen op 8A om binnen die wettelijke 250W te blijven. ik heb altijd een 2-3 van die controllers voorradig liggen, voor 28€ is dat heel goedkoop om zelf een complete kapotte ebike te herstellen. zolang de motor het nog doet, zal het ding weer rijden.
display kapot, controller kapot, kabels beschadigd.... andere controller erin en rijden met dat ding.de handleiding is wel een beetje puzzelen, de vertaalde omschrijving trekt vaak op niks. op youtube is er wel filmpjes te vinden waar ze de werking uitleggen. ik heb een vertaalde versie geschreven van een indier die alles uitlegde
zoals bv stap 11: pas sensitivity range zegt de chinees, van 1-24
eigenlijk is dat de delay tussen trappen en de motor dat start.P18 is de belangrijkste. als je met de fiets bv 20 rijd, en je display zegt dan 30, moet je die op 60 zetten. dan krijg je 60% van de snelheid op display (60% van 30 = 19.8).
is de afwijking anders, bv je rijd 20 en display zegt 10, dan zet je die op 200 (200% van 10 = 20km/h op display).
vroeger sukkelde ik nog al om die displays correct te krijgen naargelang de motor.
sommige motoren hebben een speed sensor kabel ( de 9de witte draad), anderen hebben dat niet en meten de snelheid op de hall sensoren. maar dan moet je wel weten hoeveel magneetparen er in de motor zitten (P07)
de combinatie van P07 en P18 bepaald dan wat je op display ziet van snelheid
Even een update heb de display weer tot leven gekregen waren 3 smd tjes kapot
Wonder by wonder alles functioneerd gashendel licht aan en uit alleen de achtergrond verlichting van t display .Maar daar is mee te leven
Mooi dat het weer werkt!
Wat voor SMD-tjes? Dat is ook altijd handig voor een toekomstig iemand met hetzelfde probleem.
Op vrijdag 21 november 2025 14:52:36 schreef Sine:
Mooi dat het weer werkt!
Wat voor SMD-tjes? Dat is ook altijd handig voor een toekomstig iemand met hetzelfde probleem.