Ik heb een losse 220 V motor liggen van een Miele machine met nummer T8937 WP en een losse condensator. Ik wil deze motor los testen maar ik mis een aansluitschema. Wie kan mij daaraan helpen?
Hunebedbouwer
De spanning is te snijden, welke mes moet ik daarvoor gebruiken?
Hunebedbouwer
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Tja. Dan is blauw-bruin een hint dat je daar de 230V op moet zetten. en de 1uF condensator tussen 1 van die twee en de andere draad. Als de blauwe niet werkt, dan probeer je de bruine of andersom.
Als ie het niet direct doet, heb je zeg 5 sec om hem uit te zetten voor ie stuk gaat. Binnen 1 sec moet je zien of ie het doet.
In princiepe denk ik dat het de bedoeling is dat je het af kan lezen van de eerste foto. Maar net wat onscherpte en/of afgesleten zijn van de opdruk maakt dat ik het niet kan lezen.
En er wordt daar van een rode draad gesproken, terwijl ik die "in het echt" niet zie.
In de openingspost ben je goed begonnen met het plaatsen van een echte foto. Nu de postzegels...
bah! Minder nuttig.
nee er komt een blauwe , bruine , zwarte en geel/groene uit de motor. Er zit een losse condensator bij van 1 uF (zie foto)
Blauw is meestal de nul, de bruin is de fase en de zwarte sluit je aan Met de condensator naar de bruine draad.. zonde om zo’n mooie droger voor te slopen!!
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
vaak zijn dergelijke fans aangesloten dat zwart aan fase hangt en bruin aan de condensator. heeft wrs te maken dat het van duitse afkomst is. de hulpwikkeling meet doorgaans hoger ohms als de hoofdwikkeling.
Hunebedbouwer
beste allen, Het motortje aangesloten zoals werd aangeven en het loopt inmiddels! dank voor jullie support!
Robert