Beste forum leden .
ik heb een vraagje over de werking van het slot van de deur het gaat over onderdeel no 10006917.
Ik heb deze er uit gehaald om eens te kijken wat er mis is Ik zie daar verder niets aan wat gebroken kan zijn het is allemaal van kunst stof (heb al een nieuwe besteld ) wat mij wel op valt er zit een magneetje blokje op het slot , waar voor diend dat toch voor heeft dat met de werking te maken ?? Ik zie verder niets aan dit slotje
wellicht hebben monteurs van bosch daar wel een antwoord op lijkt mij wel weer interesant om dat te weten
ik ben benieuwd wat voor functie dat heeft
Mvrg e de waele
Heb het hall element eens door gelezen dat ken ik wel bij de ontstekingen van autos daar word het veel gebruikt Maar bij een mechanische schakelaar nog niet in de gaten gehad Als ik naar de schakelaar kijk bestaat deze eigenlijk allemaal uit kunststof behalve de veer die er inzit En bij het sluiten dat de deur bij de magneet in de buurt komt Maar hoe werkt dat dan heeft het werkelijk met deze magneet te maken ??
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Yep. Magneet triggert hall ic. Ic geeft signaal naar print. Mechanica is om deur goed dicht getrokken te houden. Ik gebruik magneet om met deur open het toestel te starten. Niets mechanisch dat dan dicht staat of zelfs maar bewogen heeft.
Mini printje met een smd "transistor" (hall dus)
Gaat nooit stuk. Tenzij ergens iets kortsluiting gegeven heeft en verwoesting heeft plaats gevonden. Deurkabels over? Ravage in het motor compartiment onderaan?
[Bericht gewijzigd door EricN op (22%)]
OK het heeft op zich zelf dus niets met het slot zelf te maken ? daar door moet het dan toch echt aan het slot zelf liggen
Het slot van de deur werkt niet goed hij gaat niet goed dicht dat is nu ineens gekomen maar aan het slot zie ik niets vreemd of kapot volgens mij is dit allemaal kunststof alleen de veer is van metaal.
Heb inmiddels een nieuwe besteld
EricN
Instruction manual? You mean the manufacturers opinion?
Dat zal het niet zijn hij staat al heel lang op deze plek en werkte altijd goed ik zal eerst het nieuwe slot monteren en dan kijken of hij werkt dan laat ik mij weer horen nog wel heel, veel dank voor uw reacties gt e de waele