Ik had dus dit probleem. Na wat zoeken konden er enkele oorzaken zijn. De deursensoren, de inverter printplaat of de microgolf lamp. Sensoren waren ok, ik besliste de inverter print te bestellen. Na één maand de print (veel te laat) ontvangen en 180 Euro armer. Het was dan nog niet de printplaat (Mosfet is moeilijk uit te meten als die nog in het circuit zit) maar een temperatuursensor van de oven ruimte. Er zitten drie temp sensoren. Een in de ovenruimte, één op de microgolf straalmpodule (moeten een waarde van KOhm hebben bij kamertemperatuur). En een sensor op het oven omhulsel. Dat is met een bimetaal en hoor je klikken bij verwarmen met bvb aansteker. Dus voor je een duur onderdeel besteld doe je hetvolgende :
1) Deurschakelaars 3stuks waarvan twee ope en één gesloten staat bij gesloten opendeurdag
2) TCO ovenruimte
4) Koelventilator moet draaien bij ingeschakelde microgolf en na werking nog tijdje doordraaien
5) Magnetron-NTC
6) Magnetronbuis/HS visueel
7Cavity-NTC
8) inverterprint
Ook hier meer topics over geweest en het is russich roulette met vervangen. Bij jou is de inverter defect geraakt door de buis mogelijk. Ik test ze meestal welke er stuk is en herstel het waar mogelijk. Vele gedaan en het is echt 50-50.