Ik zit momenteel in ZA. Als ik de forum/active link kies, gebeurt er niks. Krijg na een minuut ofzo "website onbereikbaar" weet niet in welke bewoordingen, het werkte gewoon niet.
Niet via de wifi, niet via VodaCom, niet via CellC, niet via SIM kaartjes dus. Wél via m'n KPN kaartje, maar dan word de liefhebberij wel duur.
Maar vandaag werkte het plotseling weer wel.
Is er ergens een onweerswolk opgelost? Is er een nieuwe kabel gelegd? Is er wat met servertjes geschoven?
Ik was al naar de lokale internetboer gestapt, of ze misschien bereid zouden zijn een andere DNS server te kiezen.
Maar omdat het probleem ook bij de twee genoemde telecomboeren is verdwenen, vermoed ik toch dat er aan de nederlandse, ontvangende kant iets is gewijzigd.
Wie o wie weet iets?

Volgens mij is er de laatste tijd overlast van AI bots e.d. die in grote getalen het forum bezoeken. Mogelijk heeft men de toegang voor buitenlandse IP-adressen nu dichtgezet?

Heb je de mogelijkheid om een Nederlandse VPN te gebruiken? Of iig Europees?

Edit: niet goed gelezen dat het inmiddels al weer werkt.

[Bericht gewijzigd door ThinkPad op (11%)]

Naar aanleiding van de recente overlast zijn een aantal landen geblokkeerd, waaronder Zuid-Afrika. Zuid-Afrika is sinds vandaag weer van de blocklist afgehaald.

Ah kijk. Dank u hiervoor. Je gaat altijd eerst op zoek of het aan je eigen spullen ligt. En ik had al zo'n vermoeden, omdat ik een poosje geleden iets had gelezen over veel bezoek uit China.
Kon dat topic niet terugvinden, anders had ik m'n verdriet daar gepost.
Maar opgelucht dat ik hier weer terecht kan. :+