Als Fatbeard nu eindelijk eens verstandig wordt en gaat verhuizen naar Borger e.o kan ik hem neenemen.
Maar ja eens Amsterdammer nooit een Drenth

Als wij een vrijstaand huis met ruimte voor twee werkplaatsen, slapen en badderen op de begane grond , voorzien van warmtepomp( water/ water) rondom droevoudig glas en ook nog 2400m2 grond voor tuin, boomgaard en antennemast, kunnen kopen voor €700.000,- zou een verhuizing een overweging kunnen zijn.

[ Paulinha realiseert zich nu pas dat het hier niet de koffiehoek is. Vorige reactie was eigenlijk ook niet erg gepast. ]

De geplaatste emoi verklaart veel dus neutraluseert het een eventueel haakje.

RD12TF, Fatbeard en ondergetekende zullen de Beetsterzwaagse markt met een bezoek vereren...

Hallo Schimanski
Heb eens gekeken naar de afstand.
Dat is voor jouw bijna 200Km.
Zelf ga ik er niet heen.
Voor mij ongeveer 300Km.
Zondag 7 juni ga ik wel naar Houthalen-Helchteren in België.
Iedereen daar een fijne dag en goede koopjes.

Op donderdag 21 mei 2026 20:45:07 schreef pietplof:
Als wij een vrijstaand huis met ruimte voor twee werkplaatsen, slapen en badderen op de begane grond , voorzien van warmtepomp( water/ water) rondom droevoudig glas en ook nog 2400m2 grond voor tuin, boomgaard en antennemast, kunnen kopen voor €700.000,- zou een verhuizing een overweging kunnen zijn.

Als ik dat soort geld had ook...

200 km enkele reis en ook weer terug, 't is niet anders. De markt is leuk maar niet de hoofdreden (al genoeg zooi verzameld) ik ga vooral ook om vrienden weer eens te zien. Kost €100,- brandstof, maar met z'n drieën met OV is duurder.

Ondergetekende zal zo'n 70 km heen en 70 km terug rijden.
Mijn zwager Theo en ik zullen dus zeker op de markt ronddarren.

Zoals ik al eerder heb gezegd kan ik niet helaas.
Bij de Hammondclub in Veenendaal help ik opbouwen zoals met iedere ledendag, en da's ook op 30 mei.
Gelukkig heeft Fatbeard ook vervoer!
Plezier en een mooie beurs allemaal.
Ik zie jullie "oogst" graag tegemoet met foto's.

Dordt in Stoom dit weekeinde, ik ben bang dat ik Beetsterzwaag oversla dit jaar...

Vandaag mijn eerste markt meegemaakt. Aardig druk maar bij de ingang maar paar minuutjes in de rij gestaan. Leuk gesprek met degene die achter me stond. Eenmaal op de markt stonden de kramen buiten rondom het gebouw. Merendeel was radio en HF, niet mijn ding. Aantal kramen met allerlei onderdelen, diverse waar ik me werkelijk van afvroeg of het ooit zou verkopen. Maar er was van alles wat. Zelf nog een inbouw doosje gescoord voor de boilerregeling die nog een behuizing nodig heeft. Niet heel lang geweest maar leuk om is mee te maken

Net terug uit Beetsterzwaag en een flinke file rond Amsterdam. :(

De markt was als vanouds, veel (losse) spullen weinig apparaten. Maar het was wel een geslaagde dag ook door het mooie weer en goede gezelschap. :)

Mijn buit:

• 4x DMM module Brose PM800 + een extra zonder behuizing (op basis van de MC14433)
  • Inbouw kastje van RS (NOS)
  • 5x Banaan snoertjes van Hirschmann
  • Doos met schakelaars
  • Doos met ICs sommige nog op een stuk printplaat (oa. 3x IDM2901 processor)
  • Extron DVI 201 TX
  • Kleine schroevendraaier
  • Banaan bus
  • Japanse verloop stekker

Op het laatste moment toch bedacht om met flash2b naar Beetsterzwaag te gaan.

Het was ouderwets gezellig, en het weer was prima. :-)
Veel kramen, en de handelaren vrolijk en gezellig. Veel van het soort "alles moet weg".
Beetsterzwaag levert traditioneel niet zo veel op, en dat was nu ook zo.
Niet veel gekocht, wat onderdelen voor de voorraad. Voor Camino1 een paar kabeltjes met Neutrik XLR connectoren

Waar ik het meest blij mee ben:

https://www.miedema.dyndns.org/co/2026/IMG_6995__RF_In_semi-rigid_voor_78512A_brug-600pix.jpg

Een N-N semi-rigid kabeltje, zodat ik de RF-IN van mijn nieuwe 87512A brug kan aansluiten.
Lang erover gedacht om zo'n 87512A zelf te clonen. Kwam er nooit van, en nu maar van e-Bay gehaald.

En de leukste, meest mysterieuze aankoop:

https://www.miedema.dyndns.org/co/2026/IMG_6999__Sensor-600pix.jpg

Een rond zwart doosje. Aan de ene kant een mooie N connector, aan de andere kant een 9 polige sub-D. Wat zou het zijn? En wat zou er in zitten?

Dus thuisgekomen fluks open gemaakt:

https://www.miedema.dyndns.org/co/2026/IMG_6996__Sensor_PCB_RF-600pix.jpg

Dat "SMA verzwakker" achtige ding staat op: Herotek DT6421-74. Ik kan er niet veel over vinden, maar het zou een 6,4 tot 21GHz RF Signal Detector moeten zijn. Op e-Bay vragen ze er 215 dollar voor.

De andere kant van de print:

https://www.miedema.dyndns.org/co/2026/IMG_6997__Sensor_PCB_componenten-600pix.jpg

Wie er meer over weet mag het zeggen.....

groet, Gertjan.

Op zaterdag 30 mei 2026 16:58:55 schreef flash2b:

[*]Doos met ICs sommige nog op een stuk printplaat

Grappige manier van recyclen

Leuke vondst. Meestal vielen als kind de grabbelton-prijzen altijd erg tegen bij het uitpakken :)

Er zitten in elk geval wel een paar (voor die tijd) hoogwaardige opamps op de print en een hoop trimmertjes....

Misschien een vermogensmeter voor radarpulsen? Het frequentiebereik zou kunnen kloppen en al die opamps doen me iets pulsachtigs vermoeden.

(FSA2719P = 8 diode monolithic array)

Misschien een gesofisticeerde variant van zoiets? http://pe2er.nl/wifiswr/

Lijkt erg op deze Varians:
https://www.ebay.com/itm/142993815709

Al die afgelakte potmetertjes doen me denken aan de afregeling van een omzetting naar een logaritmische schaal (dB's), voor een mW-meter bijvoorbeeld.

(Op m'n werk hadden we GHz-mW-meters die er net zo uitzagen. We noemden ze voor het gemak 'bolometer'. Die naam was eigenlijk onjuist (een bolometer werkt van huis uit met een thermokruis), maar hij deed hetzelfde als een echte bolometer: kleine vermogens meten.)

Alle ICs zitten in voetjes dus een goede koop ook voor onderdelen.

PE9SMS en FED: goed gevonden!

Ik had dat slordig op de print gedrukte logo niet herkend, en Frederick heeft daar mooi op voort geborduurd.

@flash2b: inderdaad mooie onderdelen. Dat maakt het meteen een dilemma: het lijkt een mooi ding, sloop je dat voor de onderdelen, of hou je het in stand, om wellicht ooit wat mee te doen of uit te puzzelen :-).

groet, Gertjan.

Ook weer terug (en wakker: ben na thuiskomst ingestort in de luie stoel: :z ) uit Beetsterzwaag. Prima chauffeurwerk van Schimanski: grootse service (daar kunnen sommige beroepschauffeurs nog een puntje aan zuigen).
Genoeg geslijm >:) , de buit:

• twee transistorradiootjes voor de sloop
  • een 120V variac
  • 500 soldeervorkpennetjes
  • wat mini-DIN PCB chassisdeeltjes
  • een sigarenkistje met o.a. trafootjes en sigaarrestanten
  • een sloopprint met kekke duimwielschakelaartjes
  • een telefooncentrale(?) sloopprint met 4 kleine trafo's en wat ander bruikbaar grut
  • een radio-sloopprint met een kleine trafo

Je zou bijna denken dat ik op jacht was naar kleine trafootjes... O-)

Die Aristona radio werkt en heeft geen trafootjes dus leeft voort; moet wel hoognodig naar de dokter wegens batterij-diarree: houdt zijn batterijen niet vast...
Die frontech heeft precies het soort trafootjes die ik zocht en heb ik niet verder bekeken.
Die variac heeft -gek genoeg- een onderbroken loper, moet simpel te fixen zijn. Goed voor een regelbare AC voeding.

Binnenkort maar weer eens naar de mileustraat met de restanten.

Leuke dag op de FRM met RD12tf en Fatbeard. Op de markt Miedema, flash2b en nog wat andere bekenden gesproken.

De buit is bescheiden; een Plessey plug + chassisdeel uit Fatbeards CO winkeltje en op de markt vond ik een dogbone met twee identieke pluggen (€1,-), 2 Engelse kristallen met voetje (€2,-) en bij van Dijken rolletjes desoldeerlitze.

Van de kristallen moet ik freq. nog even meten.

Hi,

Tja ik was er niet, iets te ver zwemmen! ;)

Schimanski
Als ik naar de schroefjes van je kristallen kijk, hebben ze waarschijnlijk aardig te lijden gehad.

Als ik mij goed herinner heb ik dat soort kristallen nog bewerkt met Vim en een fijne kniptang om ze ergens op de middengolfband rond 1330KHz te krijgen,
dat is wel bijna 50 jaar geleden, ik wist niet beter…

Groet,
Bram

Die onderbroken 'loper' van de variac bleek te liggen aan -zeer hardnekkige- vervuiling van de nikkellaag in het draaicontact. ZEER hardnekkig: er moest een wetsteen en glasvezelborstel aan te pas komen voordat het was opgelost...
Beetje contactgel erop en gaan met die banaan.