Vervolg van Radiomarkt 2025.

Een kort lijstje van interessante markten waar ik (misschien) naar toe ga zijn 2026:

Zaanstreek Radiomarkt in Purmerend: https://a01.veron.nl/wp-content/uploads/2025/12/Radio-Markt-Purmerend.… op 21 maart 2026
Radiovlooienmarkt Tytsjerk in Tytsjerk: http://www.pi4lwd.nl/ op 11 April 2026
PI4NOV in Aperloo: http://a34.veron.nl xx April/Mei 2026
Friese Radiomarkt in Beetsterzwaag: https://a63.veron.nl/frm/ op 30 Mei 2026
VRZA in De Veluwse Hoevegaerde te Putten (Krachtighuizerweg 38, 3881 PD Putten) : https://www.radiokampweek.nl/wp/radiomarkt/ op 14 Juni 2026
Ham Radio in Friedrichshafen (Duitsland): www.hamradio-friedrichshafen.de op 26, 27, 28 Juni 2026
DNAT in Bad Bentheim (Duitsland): https://dnat.de/ op 30 Augustus 2026
Dag van de Radio Amateur in Rosmalen: https://dvdra.veron.nl/ op ?? November 2026
Radiomarkt ROM / De Lichtmis: https://www.stichtingrom.com/ in De Spil aan de Koningin Julianalaan 10, 7911 KK Nieuwleusen op 19 December 2026 Nieuwe locatie !!
PI4KAR in Bladel: https://pi4kar.com/ op 20 December 2026

In dit topic kunnen we tips, buit en vragen omtrent de komende radio markten met elkaar delen. Foto's zijn zéér welkom als er iets moois is aangeschaft. ;)

Wie gaat er naar een of meerdere markten volgend jaar ?

De zaterdagen zijn voor mij vaak al bezet met muziek evenementen.
Tytsjerk weet ik nog niet, 11 april moet ik waarschijnlijk drummen.
Beetsterzwaag staat al in de agenda gereserveerd, die was wel leuk dit jaar, en er kan een grote baard mee reizen :)
DNAT is vlak bij Oldenzaal, daar ben ik heel vaak, alleen is het wel een zooitje met parkeren en zo...
Lichtmis ga ik ook heen verwacht ik.
Rosmalen ging dit jaar helaas niet, maar als past in mijn agenda ga ik zeker.
Bladel is erg onhandig in december en ook niet echt een lokkertje gezien de andere reacties...

Ik heb gehoord dat de Dag van de Radio Amateur om de twee jaar word gehouden.
Of dat zo is weet ik niet.
Afwachten dus.
Bladel zou op de zondag voor kerstmis zijn de komende jaren.

Ik heb al gezeurd of ze eventueel de markt op het schuttersveldje ook blijven aanhouden. Dat trekt, ondanks eventuele regen veel meer bezoekers. En voor de standhouders is het veel minder fysiek gesjouw.

Verder verwijs ik maar weer eens naar de site van ON4LEA. Daar vind je (bijna) alle markten/beurzen in Europa voor het hele jaar. Ideaal voor vakantiegangers!!
Zo is de beurs in Barcelona bijvoorbeeld een must als je in die tijd in de omgeving kunt zijn (zaterdag 27 juni 2026).

>>https://on4lea.bplaced.net/termine.htm<<

Op zaterdag 27 december 2025 15:38:10 schreef Tidak Ada:
Ik heb al gezeurd of ze eventueel de markt op het schuttersveldje ook blijven aanhouden. Dat trekt, ondanks eventuele regen veel meer bezoekers. En voor de standhouders is het veel minder fysiek gesjouw.
>>https://on4lea.bplaced.net/termine.htm<<

Helemaal met je eens! Dan kan ik met auto en aanhanger achter de stand, niet zoveel sjouwen. Dat is veel beter. En net voor kerst komt iedereen slecht uit.

Ook helemaal mee eens, als ze dat weer doen dan ga ik ook weer staan, kunnen we weer met een rijtje naast elkaar.
Dan kan iedereen een rondje of toilet terwijl er bewaking blijft.

De auto met aanhanger achter de kraam is de enige goede oplossing, de rest is nodeloos gesleep.
Dat hadden we in Houthalen ook, en die heeft nog flink geld gekost ook omdat er weinig bezoekers waren.

't Schijnt dat ze dat vroeger ook al vlak voor de kerst deden.
Ik ben er ooit jááren geleden, eens een keer met een vriend langs geweest. Toen bleek die markt niet meer dan een schoollokaal groot te zijn.

Daarna niet meer geweest, todat ze op het schuttersveldje in Bladel kwamen. Was toen een leuke markt.

Vlak voor de kerst is iedereen zich al zenuwachtig aan het maken voor het kerstdiner en de komende familie. Bovendien zijn de tafels van een marktkraam veel langer en dieper, dus meer ruimte (wel duurder).

Hopelijk volgend jaar eindelijk weer eens de markt (ex Jutberg) op de Veluwe samen met de vossenjachtcamping.

Nieuw en veelbelovend is de

28 februari, in de sporthallen van Nieuwleusen, vlak bij de Lichtmis

https://www.vintageentechnieknl.nl/

Ergens heb ik gelezen dat enkele Veron afdelingen in Noord-Holland het schone voornenen hebben in maart (2026) voor de eerste keer een radiomarkt te organiseren in Purmerend.
Entree...gratis; verkooptafels....gratis.

Als dat doorgaat ga ik daar zeker even struinen.
En, uiteraard, bij de Lichtmis en in Beetsterzwaag.

Op zondag 28 december 2025 22:01:15 schreef pietplof:
Ergens heb ik gelezen dat enkele Veron afdelingen in Noord-Holland het schone voornenen hebben in maart (2026) voor de eerste keer een radiomarkt te organiseren in Purmerend.
Entree...gratis; verkooptafels....gratis.

Als dat doorgaat ga ik daar zeker even struinen.
En, uiteraard, bij de Lichtmis en in Beetsterzwaag.

O, dat is interessante info heer plof.
Dat is ook makkelijk aan te rijden en te combineren met een bezoekje aan een goede muziekvriend in Heerhugowaard die dan zeker ook mee zal gaan.

Friedrichshafen staat sowieso als enige vast in 2026. Hoewel die ook steeds minder is als een 15 tal jaar geleden. Maar ik combineer deze met een korte vakantie in Oostenrijk.

Lichtmis misschien als het weer het toelaat. Ben er dit jaar geweest en vond het erg druk en krap.

Rosmalen: “dass war einmahl”. Hoewel deze voor mij maar 45 minuten rijden is, was het een teleurstelling deze keer.

Op zondag 28 december 2025 22:15:56 schreef revado:
Gevonden!
21 maart dus.

22 maart is de NVHR beurs.

Dus voor handelaren of 2 beurzen met dezelfde spullen in de auto, of een te druk weekend.

Op zondag 28 december 2025 23:39:55 schreef maartenbakker:
[...]
22 maart is de NVHR beurs.

Dus voor handelaren of 2 beurzen met dezelfde spullen in de auto, of een te druk weekend.

Die is alleen voor leden toch?

Op zondag 28 december 2025 22:01:15 schreef pietplof:
Ergens heb ik gelezen dat enkele Veron afdelingen in Noord-Holland het schone voornenen hebben in maart (2026) voor de eerste keer een radiomarkt te organiseren in Purmerend.
Entree...gratis; verkooptafels....gratis.

en @revado !!

Ik heb hem erbij gezet, dank. Gezien dat zal voor mij de meest dichtbije radio markt ooit worden want meestal moet ik een uurtje of meer rijden, maar dit maal eentje in Noord Holland.

Dan wordt Purmerend de eerste radiomarkt van het nieuwe jaar. :-)

groet, Gertjan.

Purmerend zal het voor mij niet worden.
40 tot 50 tafels van 80cm.
Dat zullen dan hooguit 20 tot 25 handelaren worden.
Een kleine beurs dus.
De enkele reis is ongeveer 2.5 uur.

Op maandag 29 december 2025 14:16:33 schreef winands:
Purmerend zal het voor mij niet worden.
40 tot 50 tafels van 80cm.
Dat zullen dan hooguit 20 tot 25 handelaren worden.
Een kleine beurs dus.
De enkele reis is ongeveer 2.5 uur.

Is dat lengte of diepte??

Alternatief is Turnhout op 8 februari 1h 20min
Tafels 5€/meter diepte onbekend.
Ik denk er nog over na

[Bericht gewijzigd door Tidak Ada op (15%)]

Ik meen dat het ook juridische redenen heeft. Scheelt kennelijk moeite en/of kosten qua organisatie.

VRZA in De Veluwse Hoevegaerde te Putten gaat NIET DOOR in 2026.....

Ik was bezig mijn agenda bij te werken, me alweer verheugend op komende radiomarkten.

Helaas zag ik bij de VRZA dit bericht: https://www.radiokampweek.nl/wp/radiomarkt/

Dit is de voormalige Jutberg, één van de leukste radiomarkten. Vorig jaar ging deze niet door, en in 2026 kennelijk wéér niet....

groet, Gertjan.

Jammer, dat was inderdaad een mooie.
Ik denk dat het steeds moeilijker vrijwilligers vinden een steeds groter probleem gaat worden en mee speelt.

Wie gaan er volgende week nog meer naar de Vintage en techniekbeurs in Nieuwleusen?
Daar is van alles te zien volgens de site.

https://www.vintageentechnieknl.nl/

Ik ga er met 2 mede CO leden naar toe.

Ik ga denk ik zelf maar een radiomarkt houden. Ik heb zoveel zooi waar ik vanaf wil.. O-)

Op vrijdag 20 februari 2026 22:56:51 schreef revado:
Wie gaan er volgende week nog meer naar de Vintage en techniekbeurs in Nieuwleusen?
Daar is van alles te zien volgens de site.

https://www.vintageentechnieknl.nl/

Ik ga er met 2 mede CO leden naar toe.

Ik ga er niet heen, maar ben wel benieuwd wat je daar allemaal tegenkomt dus foto's zou ik zeker posten in dit topic.