Hallo!
Ik heb een behringer umc22, een kastje met 2 ingangen voor microfoon en/of instrumenten met ingebouwde 48v fantoomvoeding. Via USB kan je opnemen met een computer, dit werkt allemaal goed.
Naast het opnemen is het ook een handig apparaatje om gewoon te spelen als kleine mixer.
je kan de volume van een instrument en een microfoon mixen en doorsturen via 1 signaal naar de gitaarversterker. En de 48v fantoomvoeding heb ik nodig voor een instrumenten microfoontje.
De voeding van het kastje gaat via de USB port. Nu leek het mij handig dat als ik niet wil opnemen maar het kastje wil gebruiken als kleine mixer, ik heb gewoon kan voeden met 5v. Het makkelijkst is natuurlijk een 5v USB voeding zoals een telefoonlader. Maar helaas werkt het kastje dan niet. In de handleiding staat dat er een computer moet worden aangesloten, en ik heb dit nagevraagd bij Behringer, en die geven aan dat het alleen werkt met USB via een computer. Hij gebruikt dan dus denk iets van het data signaal om het kastje in de schakelen. Of hij maakt een verbinding die hij in de computer wel maakt maar een losse voeding niet.
Ook leek het mij wel handig om een powerbank aan te sluiten, en dan op plekken te kunnen spelen waar geen netstroom is. (heb een versterker met accu)
Maar nu moet ik dus een laptop meenemen als ik hem daarvoor wil gebruiken. Beetje omslagtig.
Is er een makkelijke manier om een soort van 'data signaal' te creeren zodat het kastje denkt dat hij aan een computer hangt?
Hij werkt ook een raspberry pi. Dat is al wel iets compacter. Maar misschien kan het nog simpeler?
Of is het gewoon iets dat er een aansluiting naar de ground gemaakt moet worden ofzo.
Ik hoor graag als iemand een goed idee heeft. Verder suggesties zijn ook welkom. Bedankt alvast!
Wat je eens kan proberen is een usb hubje er tussen.
Mogelijk werkt het dan wel.
Een usb poort zet ( via een weerstandje) 3,3 volt op de D+ om aan te geven dat het een full speed port is.
Zoek maar even op google " usb d+ 3,3 volt"
Volgens mij zet die usb hub die spanning er ook op.