Ben al een tijd in het bezit van een tinyGTC.
Soms zie ik de satellieten maar meestal in view=11+0 fix=no antenne OK.
Heb Gnsstoolkit daar zie ik wel de satellieten.
Heb ook de gps antenne op een andere ontvanger aangesloten.
Dat werkt gewoon.
Waar licht het aan of wat doe ik verkeerd?
Alvast bedankt

Ik ben ook in het bezit van een tiny gtc maar geen problemen hier
Direct uit de box de gps antenne die er bij zit aangesloten ( wel vrij zicht buiten ) en direct 23 satellieten in beeld en binnen een paar minuten een lock.

Ik zou anders direct de ontwerper Erik kaashoek een bericht sturen.
Dat lijkt mij de beste oplossing

Op EEVblog heeft Erik Kaashoek een support topic voor de tinyGTC: New product: tinyGTC, GNSS disciplined oscillator and universal 2 input Timer.

Ik zou daar eens kijken, en indien nodig een vraag stellen. Ik zie Erik steeds snel antwoorden.

groet, Gertjan.

Beste OM,
wij hadden in het begin ook problemen met de meegeleverde GPS. De remedie was om hem 24 uur of langer aan te laten staan. Als de tussenpauzes te lang zijn, raakt de module blijkbaar "van de leg".
De tip van Gertjan is een hele goede. Erik reageert meestal per omgaande op vragen, gerapporteerde bugs e.d.
Hij heeft ook een eigen site met een support functie: tinydevices.org
Gr. N.

Bedankt allemaal voor de antwoorden.
Ik zal op eevblog eens kijken.
Momenteel werkt het weer.
Het kan dus zijn dat hij 24 uur aan moet staan.
Of in in elk geval heel lang.

gr. Winand

Ha winands,

Als je zo lang moet wachten op een fix dan is de ontvangst kwaliteit te slecht te laag signaal of reflectie binnenshuis.
Ik ken het apparaat niet weet dus ook niet welke ontvanger/gps module gebruikt is.
Gezien de prijs van het totale apparaat zal er geen high end ontvanger in gebruikt zijn.

Groet,
Henk.

Citaat uit de specificaties/beschrijving van Erik Kaashoek: "The GPSDO of the tinyGTC is not designed to be a very high performance GPSDO but to deliver good performance at a low cost".
Met de goede kwaliteit van de toegepaste TCXO wordt dit gerealiseerd. In de documentatie worden dit verder gespecificeerd door ADEV metingen.
Hij geeft ook aan, dat je voor heel nauwkeurige metingen, gebruik moet maken van "betere" frequentiebronnen als bijv. Rb of professionele GPSDO.

Gr. N.

Ha NKHteB,

Dit stukje van de beschrijving gaat over de GPSDO als systeem onderdeel dus niet over de gebruikte GPS ontvanger eigenschappen.
Des al niet te min weet wel zeker dat ontwerper uitvoerig heeft getest en de gebruikte ontvanger als bruikbaar heeft bestempeld.
Maar het zal geen U-blox zijn :/ het kan examplarisch zijn misschien iets minder gevoelig, als je serieus de GPS als master wil gebruiken altijd met een buiten antenne.
Ik gebruik voor testen mijn GPS generator ik ben op die manier onafhankelijk van de lokatie en dus het aantal zichtbare satellieten.

Groet,
Henk.

Zoals ik al heb laten weten werkt het wel weer.
Hij moet wel een tijd aan staan.
Vanmorgen weer aan gezet en na ongeveer een half uur werkte alles weer.
De antenne licht wel binnen op de vensterbank met zicht naar het zuid westen.
Later wil ik kijken om de antenne buiten te plaatsen zodat hij vrij zicht heeft.
Voor een constante 10 MHz signaal gebruik ik een GPSdo.
Het verschil tussen de tinygtc en mijn frequentieteller van bg7tbl is slecht enkele millie hrz.
gr. Winand

Ha Winand,
tnx voor de terugkoppeling. Fijn dat het weer werkt.
Mijn exemplaar ligt op de werktafel, midden in de shack op zolder. Dus gewoon binnenhuis. Ik heb gemiddeld 15 tot 18 satellieten met een HDOP van 0.6/07. Dus niks mis mee. Volgens mij is de module gevoelig genoeg en is het probleem gerelateerd aan de tijdstippen dat hij aanstaat.

Succes verder met de verdere experimenten.

Groet,
N.