Itho WTW HRU ECO 300 R Stappenmotor aansturing defect, welk component is dit?

hallo,

Een tijdje terug heb ik deze WTW van marktplaats geplukt.
Er zitten 2 kleppen in waarvan 1 achteraf niet lijkt te werken.

1 voor een zomer bypass (om de warmtewisselaar te omzeilen als het buiten kouder is) en 1 voor vorstbeveiliging (mengt warmte binnenlucht bij om bevriezen van de wisselaar te voorkomen.

Beide werken identiek met een stappenmotor die bij opstarten de kleppen even naar hun uiterste punt laat lopen en dan instelt waar nodig. De klep van de vorstbeveiliging draait niet maar ratelt alleen.

De motoren zijn identiek, als ik ze uitwissel blijft het probleem op dezelfde plaats. Dus de motor is het probleem niet.
Het probleem is hetzelfde zonder de mechanica, dus daar zit het ook niet in.
Dan blijft de aansturing over.

Het is een stappenmotor (SAIA UCD23Z21, Datasheet

Dat komt ook terug in de aansturing. De print heeft 2 maal hetzelfde circuit, hetzij in andere layout.

De oorzaak wordt snel duidelijk. 1 van de 4 signalen (blauw in deze) komt niet mee.

Als ik van dat kanaal de aansturing vs output bekijk lijkt het duidelijk in het schakeldeel te zitten:

Tot zover alles duidelijk.
Maar welk component zou het zijn.

Het is een kleine 6-pinner waar 2 kanalen mee aangestuurd worden.
Pinout komt overeen met bijvoorbeeld de SSM6N7002:

Maar dit spul kom ik tegen met zowel nFets als BJT's.
Ik heb hem een tijd terug al vervangen met een BJT variant waar ik het type niet meer van weet.
Maar daarvan duurt nu maar 1 kanaal het (misschien toeval?).
Voordat ik nu weer iets willekeurigs koop, wil ik toch eens proberen te achterhalen wat er precies op hoort.
De motor voeding is 12V. Het aanstuursignaal ca 3.3v. Er staat 90Ω op de motor, dus ca 130mA.

Maar heeft iemand een idee wat er nu op zit?

Ik kwam uit op de Toshiba RN1606, maar die komt bij 3V input maar op ca 30mA Ic.
https://toshiba.semicon-storage.com/info/RN1602_datasheet_en_20191113.…

Iemand nog een ander idee?
Of een vermoeden of dit een BJT of Nfet zou zijn?

dual N-kanaal logic-level MOSFET (low-side)?

Die zijn ook in SOT23-6 te krijgen en zouden die 180mA makkelijk accepteren.