Ik ben bezig om een Sharpin virtual pinball machine te bouwen https://www.youtube.com/watch?v=FC0acoBgkRo maar loop steeds tegen hetzelfde probleem aan namelijk de USB joystick controller. Deze wordt aangestuurd door de Octopus app, die neemt de touchscreen over en vertaalt dat in echte knoppen. Maar ik krijg deze niet installed op een nieuwe Android mediabox want dan krijg ik deze foutmelding, foto onder bericht. Dat schijnt te maken te hebben met nieuwere versies van Android die dat blokkeren en is niet te omzeilen volgens sommige fora.
Op een oudere mediabox (TX3 mini) werkt het wel maar wordt de USB module weer niet herkent door Octopus. Schijnbaar krijgt iedereen het werkend maar ik dus (weer) niet.
MIjn vraag is het volgende: zijn er andere Android apps die de usb joystick controller kunnen overnemen zodat de touchscreen verandert in echte knoppen zoals in de video?
PS: ik heb niet het officiele bouwpakket zoals in de video.
Ik ben nu inmiddels met een 3e mediabox bezig, een Xsarius Dbox, en deze installeert alle software prima maar herkent de usb controller ook niet. De controller werkt wel in windows en op de Pi 3.
Ik leg de box die de software probleem geeft aan de kant want dat is toch een gebed zonder einde en focus mij nu op die USB encoder. Het is een van Joy-IT. Iemand tips over hoe ik die encoder toch herkend krijg op de android box?
Ik heb een andere joystick controller (Bosega) gekocht via Alie en deze werkt wel prima dus probleem opgelost.