Ik wilde nog wat oude videobanden kijken dit weekend.
Mijn Philips videorecorder VR656/01 had jaren zonder spanning erop in een kast gestaan.
Hij heeft jaren geleden gewoon gewerkt. Nu niet meer.

Het display licht niet op bij het indrukken van de standbye knop. Er reageert geen enkele knop.
Geen geluid, geen licht, niets.

De netzekering in de voeding is ok.
Tips?
Ik wil hem graag weer in orde maken.

Het gebeurt vaak dat de electrolytische condensatoren in de voeding na velen jaren uitgedroogt zijn. Je zou ze dan moeten vervangen.

Ps dit is geen witgoed en moet je ergens anders plaatsen.

[Bericht gewijzigd door eddydenhaag op (19%)]

Onder welke witgoed categorie valt een video recorder? Er is mijn altijd geleerd dat dat bruingoed is :)

Maargoed, ik houd het ook op elco’s

Kijk ook even naar de weerstanden een jaar of 5 geleden een flips VR gehad waar er een weerstand in de voeding oneindig was geworden.

Daardoor geen scherm en geen reactie.

een 1e reeks turbodrive recorder. ik gok het kleine elco'tje primair wat uitgedroogd is. of een deel van de primaire is eruit geknald.. voeding eens opgewarmd aanzetten kan zat zijn..

Nou, lang niet de eerste reeks. Ontwikkelingen gingen erg snel de eerste paar jaar en je kan gerust zeggen dat elke jaargang fors verschilde van de vorige. Dit is er eentje van modeljaar 1995, uit het hoofd een Olivia? De stilzwijgende eerste turbodrive modeljaar 1991, massaproductie modeljaar 1992.

Uit m'n hoofd gezegd is de VR656 een Duits ontwerp, dus extra kans op elco's in de voeding.

Primaire er helemaal uitgeknald kan, maar kwam vaker voor in de modeljaren 1993/1994. Dat kwam dan door een secundaire diode die in sluiting lag (en niet in het reparatiekitje zat).